Roční tržby automobilek přepočtené na sekundy. Jak si vedou jednotlivé značky

                   

Na trhu se spotřebiteli nabízí celá řada značek automobilů. I přesto, že svět je již zahlcen obrovským množstvím vozů, vyrábí automobilky další a další. Zájem o nová auta neklesá, právě naopak. Dnes je již standardní situací, že rodina má klidně i tři automobily naráz. Proto se jednotlivé společnosti předhání v tom, jak zákazníka stáhnout k sobě. Automobilový průmysl tedy rozhodně neskomírá. Ročně si firmy produkující vozy přijdou až na biliony korun. Abyste si udělali lepší představu o tom, jaké mají automobilky roční tržby, přepočetli jsme je na sekundy.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Volkswagen jedničkou mezi automobilkami

Z přepočtu vychází, že nejlépe si ze všech automobilek vede Volkswagen, který si za jednu jedinou sekundu vydělal v roce 2019 neuvěřitelných 205 900 korun. V závěsu za Volkswagenem se pak drží Toyota, která si za vteřinu produkce vydělala 192 200 korun. Následuje Ford se 110 100 korunami. Čtvrtá je Honda, jejíž sekundová tržba činila minulý rok 101 000 korun, pátý je General Motors s 96 900 korunami, šestý Fiat Chrysler Automobiles s 85 850 korunami, sedmé je BMW s 82 600 korunami za sekundu, osmý je Daimler s 73 850 korunami za sekundu, devátý Nissan s 64 950 korunami a desátý v pořadí je Hyundai, který si za jedinou vteřinu přišel na 64 100 korun. „Nejhůře“ na tom byla sekundovou tržbou Tesla, která si v roce 2019 vydělala 17 400 korun.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Automobilový průmysl ovlivní pandemie koronaviru

Obecně se počítá s tím, že rok 2020 nebude tak hojný, jako tomu bylo v roce minulém. Roční tržby všech automobilek zcela jistě ovlivní a stále ovlivňuje pandemie koronaviru, která na mnoha místech planety v podstatě v jeden moment zastavila život. To se podepisuje zejména na ekonomice státu a také na zisku jednotlivých společností. Automobilky tak možná na konci toho letošního roku nebudou tolik jásat. Pozastavení výroby aut poznamenalo nejspíš kdekoho.

Diskuze Vstoupit do diskuze
83 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články