Roušky a respirátory jako nová součást povinné výbavy. Komu budou v autě chybět, tomu hrozí pokuta

Brzy se znovu setkáme s hlavním symbolem pandemie, tentokráte přímo v našich autech coby povinnou výbavou. Pro každého jeden kus v přihrádce.

i Zdroj fotografie: Martin Sedláček pro AutoŽivě
                   

Pro většinu z nás se roušky nebo respirátory staly symbolem pandemie covidu-19 v uplynulých letech. A svorně jsme si myslím oddechli, když přestaly být povinné s ohledem na to, že jsme (doufejme) z nejhoršího venku. Povinnost nosit je v městské dopravě, ve veřejných prostorách nebo v obchodech sice skončila, ale jistě přesune na povinnost mít je na palubě vozu coby povinnou výbavu. Stejně jako tam vozíme lékárničku nebo výstražný trojúhelník. A pochopitelně se to bude kontrolovat, v případě nedodržení nařízení pokutovat.

V Německu v autech brzy povinně

Jak ve svém vysílání uvedl Bayerischer Rundfunk, v Německu aktuálně ministerstvo dopravy doporučuje zařazení roušek do výbavy vozidla. I s tím, že během krátké doby se toto doporučení změní v povinnost. Povinné budou dvě roušky, resp. počet roušek dle počtu pasažérů. Většina řidičů s sebou bude tedy pravděpodobně vozit balíček s balením po pěti, majitelé sedmimístných vozidel nebo osobních verzí dodávek počty adekvátně navýší. Vše je už dostupné za pár korun, drakonické ceny z počátku pandemie jsou naštěstí ta tam.

iZdroj fotografie: abcMedia

Ochrana v autě i proti chřipce

Mluvčí německého ministerstva dopravy dále informoval o tom, že zavedení roušek do povinné výbavy vozidla už je pouhou formalitou. A nebude se vztahovat pouze na období pandemie, ale bude platit i nadále. Což je nakonec možná dobře. Protože chřipkové a další respirační onemocnění si opravdu nevybírají, jestli mají cestovat autem nebo nikoli. Vzhledem k bezprostřední blízkosti pasažérů v kabině auta a často dlouhých hodinách společného pobytu při cestách dává ochrana dýchacích cest smysl.

Respirátory opravdu fungují

A to jak pro řidiče, tak pro pasažéry. Speciálně respirátory dokáží opravdu efektivně odfiltrovat mikroby, bakterie i viry a zamezit tak jejich přenosu a šíření. A jakkoli jsme na povinné FFP2 respirátory hudrovali svorně napříč republikou, je dnes už jasné a doložené, že právě jejich masivní nasazení růst epidemie tehdy citelně zbrzdil. A nedošlo ani na „mrazáky v ulicích“ nejmenovaného profesora s neposlušnou kšticí, ne nepodobnou některým démonickým postavám z proslulých komiksů.

iZdroj fotografie: Depositphotos

A pokud nařízení vstoupí co nevidět v platnost v Německu, dá se v brzké době to stejné očekávat i u nás. Už dávno jsou ostatně „masky“ povinné v německé hromadné dopravě. Kdo například v letních měsících využil německý „9 euro Ticket“ a cestoval vlakem po Německu bez roušky nebo respirátoru, mohl se setkat s poměrně přísnou reakcí průvodčích, kteří uměli pasažéry bez masky bez zaváhání vyloučit z přepravy. Z vašeho auta vás asi policista při kontrole nevyloučí, ale mile rád vám udělí nemalou pokutu. Balíček z lékárny nebo drogerie vše za pár korun vyřeší, počkejme tedy, jak to bude s platností tohoto nařízení u nás.

Souhlasíte s takovým nařízením?

Diskuze Vstoupit do diskuze
51 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články