Šéf BMW Harald Krüger oznámil svou rezignaci. Hlavním důvodem jsou především výsledky značky v posledním období. Zatímco dříve automobilka jasně Dominovala v oblasti prémiového segmentu, nyní své prvenství ztratila. To se samozřejmě váže i k ekonomice a tedy ziskům automobilky. Tyto chyby vázal Harald Krüger především k sobě a právě to byl důvod, proč se rozhodl pro odstoupení ze své pozice.

Nejhorší výsledky za posledních 10 let

Když se podíváme na statistická čísla, je třeba říci, že to jsou nejhorší výsledky BMW za posledních 10 let. Zatímco v minulosti značka jasně dominovala, nyní se stalo to, že se velkými konkurenty stalo jak Audi, tak i Mercedes. Obě automobilky BMW ukrajují značkou část zákazníků, což se negativně podepisuje na celkových prodejích.

Co je důvodem? Především pomalý vývoj

Ještě současnému šéfovi je vytýkáno především to, že za dobu jeho vedení došlo doslova k usnutí na vavřínech. BMW sice bylo spojeno s vývojem, ale spíše velmi pomalým a poklidným. Oproti tomu konkurence šla do nových technologií po hlavě a to se jí vyplatilo. Vývoj na automobilovém trhu přitom vyžadoval spíše rychlé reakce a změny, s nimiž automobilka nepřišla a držela se toho, na co byla zvyklá v minulosti. Byla hlavním hráčem a tak se držela spíše pozvolného vývoje a inovací.

Velké zaspání značky lze pozorovat především v oblasti elektromobility. I když před pěti lety s modelem BMW i3 patřila mezi inovátory, od té doby se nic výraznějšího nedělo. Přitom nejenom zmiňované Audi nebo Mercedes začaly na elektromobilech celkem usilovně pracovat.

Kdo bude náhradou? Snadné to nebude

Připomeňme, že současný šéf Harald Krüger samozřejmě z BMW neodchází ze dne na den. Než odejde, bude nutné mít náhradu. A tu nebude snadné sehnat. Současnému řediteli končí smlouva k roku 2020 a právě jeho rezignace je spojena s prohlášením, že o křeslo nebude znovu ucházet. Dá se tedy očekávat, že jeho odchod bude spojený právě s koncem platnosti jeho smlouvy a také s tím, že k danému datu by měl do automobilky přijít někdo jiný. Kdo to bude pravděpodobně ještě neví ani samotná automobilka.