Při pohledu na několik posledních novinek od BMW si každý klade otázku, kam až to zajde? Máme na mysli doslova obří ledvinky, které podle některých názorů auto spíše hyzdí, než aby mu přidávalo na vzhledu. Proč to BMW dělá? Odpověď je celkem prostá.

Šéf designu BMW řekl důvod

Na autosalonu v Los Angeles jsme se onu informaci a onen důvod konečně dozvěděli. Domago Dubec, šéf designu BMW zde v jenom z řady rozhovorů prozradil, jaký je hlavní důvod toho, proč mají vozy BMW poslední dobou tak masivní takzvané ledvinky, tedy tak výraznou přední část. Je to jednoduše proto, že to tak zákazníci chtějí. I v automobilismu tedy platí známé „náš zákazník, náš pán“. Automobilka tak reflektuje zpětnou vazbu a požadavky zákazníků, a tak se snaží přizpůsobovat trhu a jeho požadavkům. Tento krok zní v podstatě celkem logicky a že se automobilky přizpůsobují, to není žádná novinka. Příkladem je současný trend vozů SUV, které se produkují jako na běžícím pásu.

Velká kritika

Masivní ledvinky jsou však i poměrně velkým terčem kritiky. Stačí si projít diskuze a moc pochvalných reakcí zde skutečně není. I tohoto se Domago Dubec v jedné ze svých odpovědí dotkl. A vlastně jenom připomněl, že zákazníci BMW obvykle nejsou ty, kteří zaplavují diskuze svými názory doslova na vše. Podíl těch, kteří skutečně uvažují třeba o BMW řady 7, je zde opravdu minimální. Diskuze nejsou hlasem těch, kteří by dané auto měli, nebo na něho měli.

Není to jenom BMW




Masivní přední část není typickým poznávacím znakem jenom u nových BMW. Průkopníkem v tomto směru je rozhodně Lexus, který si tak dokázal vytvořit svůj doslova nenapodobitelný design. Zapomínat bychom však neměli třeba ani na Mercedes – Maybach, stejně jako klidně i na některé klasické Mercedesy. A jelikož jsme jmenovali vlastně jenom prestižní značky, dá se celkem dobře usuzovat, že všechny moc dobře vědí, co dělají.