Ford 1,8 TDCi

Jedním z nejlépe hodnocených dieselových motorů je bezesporu právě ten od Fordu v provedení 1,8 TDCi. Nejčastěji je dodávána v úpravě, která řidič poskytuje 85 kW výkonu, což není zcela určitě nejsilnější motor, ale na dlouhé, plynulé jízdy se hodí perfektně. Na tomto motoru oceníte vedle jeho vysoké spolehlivosti především velmi nízkou spotřebu a můžete se s ním setkat ve vozech Mondeo, S-Max, ale i Focus, kde zejména poslední jmenovaný, jako nejlehčí vozidlo z těchto třech, má spotřebu opravdu velice nízkou. Výtky obvykle směřují k tomu, že tento motor Fordu topí později, než ostatní vozidla, hodnocení je to ale spíše subjektivní.

PSA 2,0 HDi (Peugeot, Citroen, Ford)

Jednotka 2,0 HDI, u Fordu poté s označením 2,0 TDCI, je dalším spolehlivým zástupcem dieselových motorů. Tyto motory jsou mechanicky velice trvanlivé, oproti ostatním ale potřebují vyšší péči z pohledu řidiče a při tankování je doporučeno přidávat do paliva aditivum. Zároveň konstruktéři za mnoho let v provozu vysledovali, že vozidlům s tímto motorem nedělá dobře tankování menších objemů paliva a proto doporučují natankovat vždy co nejvíce. Tato jednotka se bezesporu řadí mezi nejdynamičtější diesely, které na trhu najdete

1,9 TDi (Škoda, Volkswagen)

1,9 TDi se stalo kultem mezi dieselovými motory. Tento motor používají koncernové značky Volkswagenu a přesto, že byl osazován i do Fabií a Superbů, tento motor je nejvíce spjatý s legendární Octavií. Nejprodávanější vozidlo na českém trhu používá tento turbodiesel už od své první generace a jedná se o nejčastější volbu řidičů pro toto vozidlo. Je dynamický, spolehlivý, poměrně tichý i úsporný. Vozidla s tímto motorem byla vždy volbou firemních flotil, rodinných kombíků Octavie, ale také cílem tuningových nadšenců, kteří 1,9 TDi milovali.




2,0 CRDI (Kia, Hyundai)

Dvoulitr, který byl vyvinut ve spoluprácie Kie a Hyundai je také velice dobrou volbou. Jedná se o poctivou výrobu, při které nebyly použity díly se sníženou životností, a tak je tento motor velice snadno udržovatelný a spolehlivý. Některé diesely mohou svým provozem konzumovat i větší množství motorového oleje, u tohoto motoru to ale rozhodně neplatí. Motory 2,0 CRDI jsou nejčastěji volbou u SUV těchto dvou hlavních Korejských značek.

2,2 i – DTEC (Honda)

Další asijský výrobce, pro kterého je významným trhem právě Evropa, je Honda. Motor 2,2 i-DTEC je motorem, kterým Honda osazuje svá vozidla právě pro trh starého kontinentu. Ačkoli se jedná o první dieselovou jednotku od Hondy, tak se motor velice povedl a je spolehlivý. Na rozdíl od předchozího motoru Kie a Hyundai, zde se připravte na častější doplňování motorového oleje. Pokud budete s návštěvou servisu otálet, můžete tento motor velice rychle odepsat.