Nissan Qashqai

Je sice menší než spousta jiných SUV, ale Nissan Qashqai se výborně řídí. Kromě toho uvnitř stále nabízí dostatek místa pro většinu rodin a je proslulý svou spolehlivostí. Na ostrou jízdu můžete zapomenout, ale měkčeji naladěný podvozek poskytuje pohodlné cestování, především na delších trasách. Přestože interiér není tak komfortní jako v některých jiných SUV, je dobře uspořádaný a lehce si na něj zvyknete. Z motorizací volte 1,5litrový diesel – má hladký chod a je hospodárný. Vyhněte se naftovým Qashqaiům, které jezdily jen krátké trasy (pokud to lze zjistit), takové používání může způsobit problémy s motorem.

Honda CR-V

Na jízdu v terénu není nejvhodnější, ale pokud hledáte SUV, které má trávit většinu času na silnici, pořídíte za své peníze jen málo lepších vozů cenu než Honda   CR-V. Má skvělý poměr ceny a užitné hodnoty, je prostorná, pohodlná, snadno ovladatelná a dostatečně kompaktní, aby ji uřídil méně zkušený řidič. Modely s vyšší výbavou mají vše, co si dokážete představit, a o spolehlivosti vozů Honda se vyprávějí legendy. Lepší ale bude držet se benzínových motorizací, protože dieselům často odchází spojka poněkud předčasně.

BMW X5

Pokud se někdy vyrobilo auto s pohonem 4×4, jehož řízení je zábavné, pak je to BMW X5. Bavorák je také dostatečně velký pro pět lidí i jejich zavazadla, pohodlný i na dlouhé vzdálenosti a dostatečně pohledný na to, aby zapůsobil na sousedy z Boleslavi. Díky kvalitnímu zpracování interiéru a čalounění v něm budete rádi trávit svůj čas. V8 s objemem 4,4 litru jsou hladové, ale dají se pořídit za dobrou cenu, zatímco 3litrové dieselové motory jsou úsporné, ale mechanicky složité. Poměrně časté jsou závady na elektronice a jejich vyřešení vyžaduje čas i investice. Ale když narazíte na dobrý kus s jasnou historií, nebudete litovat.

Peugeot 3008

Peugeot 3008 má sice daleko do toho, aby byl nejlepším vozem na světě (samozřejmě, pokud si nekoupíte nejvyšší verzi, která je vybavena aktivním kontrolou prokluzu). Ale je velmi pohodlné a za své peníze dostanete opravdový kus auta. Kabina oplývá velkým prostorem, který lze modulárně uspořádat a díky 1,6litrovému vznětovému motoru má 3008 působivě šetrný provoz. Pohon všech kol bohužel není k dispozici, takže pokud potřebujete skutečný off-road, musíte se poohlédnout po něčem jiném. Zkontrolujte, zda funguje správně veškerá elektronika a pozor si dejte na rachtání motoru, které může být způsobené často vadným vstřikováním.

Renault Koleos

Ačkoli to bylo naprosto průměrné auto, když bylo nové, Renault Koleos první generace se stal atraktivní ojetinou. Jednoduše proto, že je levný. Jeho cena rychle klesala, takže nyní za málo peněz pořídíte hodně muziky. Technologie od Nissanu, na nichž je Koleos založen, by měly poskytnout slušnou spolehlivost, a i když jízda s Koleosem není nijak vzrušující, je to pohodlný a tichý vůz, který si zaslouží šanci na testovací jízdu. Má také několik vychytávek, jako třeba dělené dveře zavazadlového prostoru a sklápění zadních sedadel stisknutím jediného tlačítka.