V 70. a 80. letech 20. století byla Škoda Estelle (obchodní název Škody 120 v Británii) vysmívaným autem a na jeho účet vznikala řada vtipů. Tomuto sleeperu z roku 1986 se ale nikdo smát nebude, protože má pod kapotou motor Ford RS Turbo a smlsne si na většině aut, která by s ním chtěla závodit. Nyní je k mání na e-Bayi.

Škoda Estelle – nechvalně proslulá svou zastaralou technikou a příšerným zpracováním – byla uvedena na britský trh v roce 1976 jako nejlevnější automobil na Ostrovech. Design Škodovek zcela ignoroval všechny moderní inovace, a v ovladatelnosti mohly soupeřit snad jen s kancelářskou židlí puštěnou z kopce – právě kvůli zastaralé technice a mizernému rozložení hmotnosti.

Britové se Škodovkám smáli

Se svou pověstnou mizernou kvalitou zpracování byla česká značka terčem komiků z 80. let, ale nakonec se staly staré Škodovky kultovními auty s nesmírnou sběratelskou hodnotou. Estelle se tak nakonec směje naposled. Zvláště když je poháněna motorem z Escort RS Turbo o výkonu 170 koní, jako je kousek nabízený na eBay.

Ačkoli Estelle byla nabízena s pohonem zadních kol, nikdy nešlo o žádný závoďák. Až na tento kousek. Vytvořen byl před 20 lety inženýrem, který hledal dokonalé spojení síly Fordu a designu sovětského bloku. Škodovka si pak na 15 let odpočinula v garáži.

Mohlo by vás zajímat: I Škodovka umí šlápnout vedle, zde je seznam nejškaredějších Škodovek.

Stodváca s motorem z Escortu RS? Proč ne…

Dřívější prodejce – gentleman, který renovuje klasická Subaru – získal tuto Estelle a zahájil rozsáhlou přestavbu, kterou nedokončil. Navzdory dobrým úmyslům sedal na Škodovku prach. Nakonec se o autě dozvěděl současný majitel a hned si ji koupil.

A hned vrátil nabušenou Estelle na silnici. Škodovácká odpověď na vytuněné sporťáky se nyní může pochlubit vzadu uloženým motorem 1,6 CVH Turbo, který byl získán od dárce s nízkým nájezdem, vpředu uloženým chladičem, vlastním turbo / výfukovým systémeme a sportovním podvozkem SPAX. Podle inzerátu běží motor tiše, ale trochu poskakuje.

Původní majitel dal auto speciálně upravenou převodovku určenou pro závody rally, nicméně k dispizici je i převodovka původní.

Mohlo by vás zajímat: Znáte Škodu Estelle? Unikátní model se dovážel i do Anglie

V kabině najdete přední sedačky z Fordu Fiesta RS Turbo,které by stálo za to vyluxovat, ale jinak jsou jako nové.

Může být vaše za baťovských 99 000 korun

Důvod prodeje? Majitel měl auto jako víkendovou hračku, ale nyní si uvědomuje, že Škodovka vyžaduje ještě hodně péče, aby využila svůj potenciál naplno. Prodejce také musí trpět řeči své partnerky o hnusném autě, které blokuje vjezd do garáže.

Cena za tuto bestii? Škodovka vás bude stát 3 450 liber (cca 99 000 Kč). Nemá MOT (britská STK), ale pro správný hračička by tento projekt sleepra mohl dokončit. Musíte se rozhodnout, zda jste tím hračičkou a chcete Škodovku s volantem napravo. Pokud ano, stačí mrknout na e-Bay.