Luxusní MPV za cenu Octavie má prodej i servis v Čechách, 2 sedačky navíc a super interiér. Pořadníky už se plní

Všichni noví hráči střední třídy, kteří se míní zabydlet na českém trhu, se nevyhnou poměřování s bestsellerem Škody Auto. V tomto případě je to srovnání obzvláště zajímavé.

i Zdroj fotografie: Dong Feng
i Zdroj fotografie: Dong Feng
i Zdroj fotografie: Dong Feng
i Zdroj fotografie: Dong Feng
i Zdroj fotografie: Dong Feng
i Zdroj fotografie: Dong Feng
i Zdroj fotografie: Dong Feng
Další 3 fotografie
Další 3 fotografie
                   

Musím se vám k něčemu přiznat. Původně v tomto článku mělo být zcela jiné auto. Pohledné, zajímavé, praktické a ne tak úplně nepodobné naší Octavii. A pochopitelně citelně levnější. Jeho výrobce řadím mezi „novou čínskou vlnu“, jak jsme si soukromě pojmenoval skupinu automobilek, které se pomalu, ale jistě usazují v Evropě. A tato konkrétně je navíc bez problémů dostupná v Čechách a na Moravě, má zde zastoupení, webové stránky v češtině, ceníky, servis, všechno. A jeden tuze zajímavý model. Pojďme se na něj podívat společně.

Čínské značky jsou definitivně zabydlené v Čechách

Onen původně zvažovaný konkurent Octavie se jmenuje Dong Feng Shine Max, což pravda vypadá poněkud obskurně napsané, o vysloveném raději ani nemluvě. Co naděláme, Číňan by „Postoloprty“ nebo „osazeníhodné“, případně „333 stříbrných stříkaček“ zřejmě také nedokázal vyslovit, a to ani s patřičným tréninkem. Dong Feng je proti tomu v podstatě snesitelná záležitost, byť MG se nám asi (celkem pochopitelně) líbí více – jenže příběh spojený s nákupem Roveru a MG je zkrátka jenom jeden a už se zřejmě nebude opakovat.

Náš odhad byl správný: Čínské MG nasadilo cenu na novinku pro český trh tak nízko, že na ni nikdo nemá odpověď

Podobně jako MG má i Dong Feng v Čechách zastoupení v podobě společnosti DF Motors, která si produkci automobilky vzala „pod svá křídla“ a ujala se prodeje a servisu. Když jsem začínal první věty o konkurenci Octavie z Číny, zjistil jsem, že Shine Max v české nabídce není. A není jisté, jestli vůbec někdy bude. Jenže my vám chceme přinášet jen relevantní informace, o které se můžete opřít. Prohlédl jsem si portfolio modelů dostupných v Čechách ještě jednou, a popravdě jsem zůstal v němém úžasu.

Okouzlující MPV se skvostným interiérem

Po všech SUV a podobně koncipovaných vozech mne do očí vysloveně „uhodilo“ MPV U-Tour, designově myslím mimořádně povedený, sebevědomě se tvářící kousek. A v podstatě přímá konkurence nového Multivanu, nebo třeba Hyundai Staria. S opravdu skvostně provedeným interiérem, nabízejícím 7 sedadel a design, jemuž se při vší úctě nemůže Octavia rovnat. Kompletní elektronická a bezpečnostní výbava je samozřejmostí, o pohon se stará přeplňovaná „jedna pětka“ o výkonu 130 kW a točivém momentu 285 Nm.

iZdroj fotografie: Dong Feng

Jinými slovy, ekvivalent „škodovácké“ 1,5 TSI. Ani udávaná spotřeba 6,8 litrů není nic, co by se Škodě jakkoli vzdalovalo. Co se naopak velmi vzdaluje, je rozvor 2 900 mm (Octavia: 2 686 mm) a s ním související vnitřní prostor, a pochopitelně také dvě místa navíc. Největší šok ale přišel s cenovkou: za kompletně vybavené U-Tour (připlácí se jenom za metalízu) chce prodejce 799 000 korun. Tedy velmi podobnou cenu, jakou bude stát trochu lépe vybavená Octavia 1,5 TSI. Jenže, milí přátelé, to jsou dvě úplně jiná auta.

Škoda nemá, co by proti U-Tour nabídla

A tady Škoda opravdu nemá žádné trumfy v rukou. Nemá nic, čím by obhájila svoji cenovou politiku. Neplánuji momentálně nákup MPV, nicméně mít rozpočet plus minus 800 tisíc, tak si nedovedu představit, proč bych měl dát přednost Octavii před U-Tour. Ten totiž nabízí, za stejnou cenu, nepoměrně více. Jak to vidíte vy, který z těchto soupeřů by vyhrál právě u vás? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme!

Galerie

Další 3 fotografie
Další 3 fotografie

Co říkáte na takového konkurenta Octavie?

Zdroj: DF motors
Diskuze Vstoupit do diskuze
138 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články