Jestli doteď nerozumíte výrazu sleeper, po tomhle článku v tom budete mít jasno. Nejmenovaný pán z britských ostrovů se na automobilovém fóru PistonHeads pochlubil jeho novým počinem – Škodou Superb. Tenhle borec několik měsíců vlastnil nejsilnější sériovou Superbku s výkonem 280 koní a dospěl k závěru, že prý ten vůz potřebuje „víc výkonu a lepší ovladatelnost“. Ve svém profilu tvrdí, že auta modifikuje více než 20 let a vlastnil různé britské, německé, japonské vozy a dokonce i několik JDM speciálů. Superb, který aktuálně tenhle pán vlastní, je ale využíván jako každodenní rodinné auto, takže v úvahu nepřipadaly žádné extrémní body kity, hlasité výfuky a podobné věci.

K výkonu 560 koni, tedy dvounásobku původního výkonu, se nedostanete nárazově, ale hezky postupně. První změnou bylo nové sání a přeprogramování řídicí jednotky, po které Superb produkoval 340 koní. Následovalo nový turbo (TTE525), svíčky, spojka, úpravou přešla i DSG převodovka. Výkon stoupnul na 460 koní, ale výfukový systém zůstal původní. S tímhle výkonem se objevila stovka na tachometru za 3,9 sekundy. Následujícím krokem byl tedy výfukový systém. Jak již zaznělo na začátku článku, majitel chtěl něco decentního, žádný rachot, ale zároveň i pořádnou dávku výkonu. Z toho důvodu se obrátil na firmu RS Fabrications, která dodává výfuky na míru pro Aston Martin. Jejich systémy jsou opravdu sofistikované, zachovávají nízkou hlučnost a maximalizují výkon. Výfuk, který obdržel Superb, byl designován pro Audi TTRS a je testován pro výkon větší než 600 koní. Mírnou změnou přešel i brzdový systém a podvozek. Tohle pozvedlo výkon na solidních 520 koní a bylo nainstalováno nové palivové čerpadlo. Posledním krokem bylo vyladění motoru na astronomických 560 koní, díky novým kovaným částím motoru.

Jedinou vizuální změnou v exteriéru Superbu jsou pouze nová kola, speciální litá kola značky Team Dynamics a přilnavými pneumatikami s rozměrem 235/45 R18. A samozřejmě něco na zmatení všech, co by chtěli tenhle vůz na cestách pokoušet – na kufru označení TDI GreenLine. V interiéru je téměř všechno taky po starém, přibyl pouze budík tlaku turba, který je schovaný v kastlíku pod spínačem světel.

Nesmíme zapomenout zmínit i několik čísel. S výkonem nastaveným na 520 koní tenhle Superb zajede čtvrt míle za čas 11,46 sekundy a stovku dosáhne za 3,27 sekundy. Abyste měli něco pro porovnání, tohle je čas na čtvrt míle pro Lamborghini Huracan. Ale protože závody nejsou jedinou zálibou pana majitele, pro běžnou jízdu se svou rodinou je motor nastaven „pouze“ na 500 koní. Dalším cílem bude vyladění na 600 koní, uvidíme, jestli se to Britovi podaří, budeme mu držet palce. Pod článkem přidáváme několik videí tohohle monstra.