Skryté prvky a funkce Škodovek: Majitelé o nich často nevědí, přitom mají náramně praktické vlastnosti

Kde najít v automobilu značky Škoda deštník nebo škrabku na led? Majitelé velmi často netuší, jak důmyslnou a praktickou výbavu si společně s autem koupili.

i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
Dalších 33 fotografií
Dalších 33 fotografií
                   

Automobily značky Škoda jdou proslulé svou užitnou hodnotu, tím, že za svou cenu nabízejí obvykle něco navíc. Proto je zákazníci vyhledávají, byť velmi často netuší, že jejich auta mají mnohé nadstandardní funkce. Souborně se jím říká Simply Clever a ukrývají se v nejrůznějších částech automobilů.

Držák lístků na předním sloupku

Toto je Simply-Clever věc, kterou neocení vysoce pořádkumilovný řidič. Ten vjede do parkoviště nákupního centra, vezme si parkovací lístek, vloží si ho do peněženky, aby mohl při překročení parkovací doby zaplatit po cestě z nákupu. Po uhrazení parkovací částky odjede z parkoviště a parkovací lístek vyhodí z okýnka do odpadkového koše u výjezdní závory. Pro všechny ostatní řidiče je držák lístků skvělým doplňkem, díky kterému neztratí aktuální parkovací lístek v hromadě papírků, které se povalují na středové konzole od minula.

iZdroj fotografie: Škoda

Koš na odpadky nebo držák na PET lahev? Chytré!

Pokud má auto odpadkový koš, integrovaný do obložení, dají se drobné odpadky ukládat tam. Držák, který je označován jazykem automobilky jako multimediální, najdeme v držáku nápojů ve středové konzole. Lze do něj umístit mince na košíky do supermarketu. Klíč od auta, a hlavně mobilní telefon, který pak necestuje v zatáčkách někde po autě. Podobně lze využít i kapsy na předních sedačkách, stačí se natáhnout a zboku do otvoru zasutou mobil, kabel, psací potřeby, mapu, cokoli.

iZdroj fotografie: Škoda

Podobný typ kapes může být i zezadu, k dispozici cestujícím na zadních sedačkách. Do Jumbo boxu, velké přihrádce mezi v loketní opěrce mezi předními sedačkami, se vejdou zase mnohem větší předměty, drobnosti lze pal ukrýt v přihrádce u řidiče vedle ovladače světel. Na druhé straně u spolujezdce je přihrádka, která je unikátní v tom, že se do ní vejde litrová PET lahev. A úložný prostor naposledy, tentokrát jde o schránku, která je montovatelná mezi přední a zadní sedačky uprostřed na zemi.

iZdroj fotografie: Škoda

Integrovaný trychtýř

Skutečně chytrá věc, ví to každý, kdo se snažil doplnit do nádržky na kapalinu směsi ostřikovače další zásobu. Bez trychtýře je směs do ostřikovačů všude okolo. Proč plýtvat drahou kapalinou a znečišťovat si motorový prostor? Škoda tuto věc pochopila, a uchopila po svém. Simply-Clever řešením je integrovaný trychtýř. Pod kapotou se ukrývá pryžové víčko nádržky kapaliny směsi od ostřikovačů, které se otevírá do praktické nálevky. Tekutinu tak lze snadno doplnit, aniž by se byť jen kapka dostala mimo cílový prostor.

iZdroj fotografie: Škoda

Odkládací prostory

Velikost kufru je pro zákazníka značky Škoda jedním z rozhodovacích parametrů. Přitom ale Škodovky obvykle nabízejí větší úložné prostory, než jsou vidět na první pohled po zvednutí pátých dveří. Existuje řada přihrádek a schránek, do kterých lze umístit malé i větší předměty. Stačí o nich jen vědět.

iZdroj fotografie: Škoda

Držák nápojů s otvíráním PET lahví

Otevřít PET lahev jednou rukou není jednoduché. Proč jednou? Protože dvěma rukama by řidič láhev otevírat neměl, znamenalo by to, že pouští volant. Nechceme nikomu radit, ale ano, dá se jet bez držení rukama tak, že řidič koriguje, respektive zajištuje volant tlakem stehny odspodu. Ale, to lze praktikovat pouze na rovné silnice a znovu, toto není návod. Prostě volant se z rukou nepouští.

Otevřít PET lahev jednou rukou je velmi snadné

PET lahev se otevírá jednou rukou obtížně, pokud nejde o automobil značky Škoda, který má absolutně jednoduchý, ale vysoce funkční otvírák PETek. Podívejte se na fotku, je to ta pětice koleček na dně držáku. Stačí tam zasunout lahev s objemem 0,5 litru, vyvýšené prvky zapadnou přesně mezi „nožičky“ na dně PET lahve. Řidič pak může jednou rukou otevírat láhev se svým oblíbeným nápojem. Bezpečně. 

iZdroj fotografie: Škoda

Chytré prvky v zavazadlovém prostoru

Kufr u modelů značky Škoda, to je kapitola sama pro sebe. Rozhodovací faktor mnoha zákazníků, většinou v souvislosti s velikostí. Nicméně rozměry nejsou to jediné, co umí Škoda nabídnout. Těch prvků je opravdu velmi hodně a v naší galerii jsou vidět přehledně jeden vedle druhého. Namátkou síť na kotvení zavazadel, úhelníky pro fixování kufrů. Háčky na tašky, falešné dno, oboustranná podložka nebo rolovací kryt. U Škody je zajištěno, že v kufru zavazadla neposkakují ze strany na stranu.

iZdroj fotografie: Škoda

Propojení s chytrým telefonem

Rozhraní se jmenuje SmartLink a zajištuje spojení mezi chytrým mobilem a systémem auta.  Nezáleží na to, zda jde o telefon značky Apple nebo jiný. SmartLink umí navázat spojení si rozumí jak s Apple CarPlay, tak s Android Auto. Škoda Connect zase umožňuje komunikovat pomocí mobilu na dálku.

iZdroj fotografie: Škoda

Zásuvky na mobil i na 230 V

Nabíjet mobilní telefon lze bezdrátově, k tomu tady je řada USB portů, včetně toho u zpětného zrcátka. Vybrané specifikace pak mají i zásuvku na 230 V.

iZdroj fotografie: Škoda

Chytré elektrické dveře

Novinka? Samozřejmě, že ne, elektricky ovládané dveře nejsou žádnou dírou do světa, to má dnes skoro každá automobilka. Páté dveře u značky Škoda však mohou mít funkci Tip-To-Close, díky které je lze zavřít lehkým zatažením. To jistě usnadní přístup do zavazadelníku, respektive uzavření dveře bez nutnosti strefovat se přesně na zavírací tlačítko. A chytré dveře podruhé, tentokrát ohledně funkce virtuálního pedálu. Oblíbená funkce pro každého, kdo přichází k autu a má plné ruce. V místě u zadního nárazníku je senzor, který reaguje na pokyn nohou a zadní dveře s přístupem do kufru otevře.

iZdroj fotografie: Škoda

Ochrana hrany dveří

Tohle je Simply-Clever řešení, ale popravdě, bylo by lepší, kdyby nějaký takový prvek na svém autě měl každý. Minimálně každý, kdo se chová neuctivě k cizímu majetku a otevírá dveře auta tak, že brzdí při podélném parkování až o automobil vedle. Chránič dveří se automaticky vyklápí při otevření a vysunuje ven plastový blok, který zamezuje zaseknutí hrany do laku vedle stojícího auta. Chytré, ale jak bylo uvedeno, je slušné, když člověk myslí na to, aby nepoškodil cizí auto, stejně tak by na to měl ale myslet i ten, kdo stojí vedle a tento chytrý prvek na autě nemá.

iZdroj fotografie: Škoda

Ochrana proti dešti

Vystoupit ze suchého auta do nepříjemného deště je frustrující. Ne každý sebou nosí deštník, zejména pokud je zvyklý trávit většinu času za volantem. Pokud je to volant značky Škoda, deštník bude s největší pravděpodobností nedaleko. U konkrétních modelů se ukrývá ve dveřích. Stačí ho jen vytáhnout a otevřít.

iZdroj fotografie: Škoda

Dvojitá sluneční clona

V každém autě jsou stínítka. Ve Škodovkách jsou obvykle stínítka dvojitá, dává to smysl. Jedna část cloní sluneční paprsky zepředu, druhé stínítko lze vyhnout o devadesát stupňů nad boční okénko. Pak je člověk krytý, i když se slunce posune nebo auto zatočí. 

iZdroj fotografie: Škoda

Skládací sedadlo spolujezdce vpředu

Asi to zná každý, kdo někdy chtěl převést nějaký dlouhý předmět. Stačí si vzpomenout a skříně z oblíbeného švédského obchodu, kde jsou krabice o délce 250 cm. Naložit dlouhý předmět může být problém, a to i když má člověk kombi a sklopí zadní sedačky. Díky chytrému řešení sklopného sedadla spolujezdce vpředu lze naložit, v závislosti na modelu, opravu velmi dlouhá zavazadla. 

Mohou být sedada chytrá? Ano, samozřejmě že mohou

U sedadla spolujezdce vpředu Škoda dokazuje, jak umí nabídnou své služby pro jízdu rodinného charakteru a suplovat stěhovací automobil, stejně jako poskytnou služby v rámci VIP servisu. Přední sedadlo může být vybaveno ovládáním zezadu. To znamenám že osoba, které jede vzadu na zadních sedačkách, se velmi snadno natáhne k ovládacím prvkům a udělá si rychlým odsunutím ostatek místa pro nohy.

iZdroj fotografie: Škoda

Škrabka na led

Hledat škrabku na led ve chvíli, kdy mrzne, to už je obvykle pozdě. Hlavně když ji řidič naposledy viděl zhruba před rokem. U Škody stačí otevřít víčko nádrže a abrakadabra, škrabka na led je tam. Byly časy, kdy se zlí jazykové tomuto doplňku smáli, praxe ukázala, že jde o trefu do černého. Řidiči škrabku milují.

iZdroj fotografie: Škoda

Nápojové držáky

Téměř každé auto disponuje držáky nápojů, většinou vpředu, popřípadě mezi sedačkami vpředu, komfort si užívá jak řidič, tak spolujezdec. Škoda nabízí držáky nápojů i pro zadní cestující, ve středové vyklápěcí područce. Stačí odklopit a je to, místo pro nápoj nebo nějaké drobné předměty, je k dispozici.

iZdroj fotografie: Škoda

Galerie

Dalších 33 fotografií
Dalších 33 fotografií

Znáte všechny vychytávky, které Škodovky nabízejí?

Zdroj: Škoda
Diskuze Vstoupit do diskuze
104 lidí právě čte
Autor článku

Martin Sedláček

Vyučil se automechanikem a tuto práci také dlouhé roky provozoval. Pak se na čas přesunul do oblasti profesionální dopravy, řidičák má v podstatě na vše, co se dá u nás legálně řídit. Po několika letech za volantem nákladního auta se vrátil zpět k původní profesi, kterou už dělá spíše z pozice vedoucího dílny. Má tak čas na redakční a publikační činnost i osvětu v oblasti automobilové techniky.

Zobrazit další články