Skoro padesátiletá Fordka byla vydražena za pět milionů. Našla se ve staré garáži

                   

Automobiloví fanoušci jsou do své vášně ochotní investovat částky, nad kterými někdy zůstává rozum stát. Na druhou stranu může jít často o skvělou investici, přestože si jejich příbuzní mohou mnohdy klepat na čelo. Opravdové skvosty totiž léty nabývají na hodnotě rychleji než jiné artefakty, snad s výjimkou uměleckých děl nejprestižnějších autorů a vzácných osobních předmětů tragicky zesnulých celebrit.

Opravdu drahý veterán

Nevěřícně si na čelo určitě klepou také příbuzní Australana, který za Ford Falcon XA GT RPO 83 z roku 1973, tedy auto staré 47 let, zaplatil 300 tisíc australských dolarů, tedy téměř 5 milionů korun. Základní charakteristiky tohoto vozu jsou, respektive v době, kdy sjel z tovární linky, byly:

  • Motor: benzinový osmiválec OHV o objemu 5 763 cm3
  • Výkon motoru: 246 kW
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,6 s
  • Maximální rychlost: 210 km/h
iZDROJ FOTOGRAFIE: Freepik.com

Třicet let bez údržby

Ford Falcon, jehož cena mnohé překvapila, je navíc v nepříliš dobrém stavu. Poslední tři desetiletí totiž strávil zaparkované v jedné australské stodole, jejíž majitel na auto nebral žádné ohledy. A pochopitelně Ford neměl ani žádný servis. Poničený je proto exteriér i interiér, do kterého se podle fotografií dala i plíseň. Při aukci zaznělo, že pokud má být tento vůz znovu pojízdný, bude muset nový majitel na opravu vydat zhruba 100 tisíc australských dolarů, tedy v korunách víc než milion a půl.

Přesto jde o unikát

Vysoká pořizovací cena i náklady na renovaci se nicméně novému majiteli přece jen mohou vrátit. Těchto Fordů totiž bylo vyrobeno jen zhruba 250 a ve vydraženém voze je většina součástek původních. Auto má navíc raritní oranžovou barvu Old Gold, tento nátěr je původní jen na dvou Fordech Falcon. Přestože interiér bude zřejmě třeba vyměnit téměř kompletně, motor a další mechanické části vozu bude možné vyčistit a zrenovovat. Citlivá oprava tak může cenu Fordu i zdvojnásobit.

Diskuze Vstoupit do diskuze
132 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články