„Skřípavý zvuk“: Majitelé všech těchto vozů Dacia a Renault by měli tento problém ihned začít řešit

Opotřebení materiálu, degradace dílů a poruchy pohonných jednotek jsou po čase provozu logické. U drahých značek to mrzí víc.

i Zdroj fotografie: S vědomím N.D. Automobile
                   

Na jednu strany člověk očekává kvalitu, bez ohledu na to, kolik peněz utratí. Ani u rohlíku za tři koruny nikdo nechce, aby byl tvrdý, malý a našel v něm zapečeného švába. Očekávání, to je to slovo. Budeme mluvit o technických problémech. Značky, která dělá a prodává relativně levná auta. Tady by se slušelo říct, že pokud auto stojí pod půl milionu, logicky musí být někde vidět ten kompromis proti automobilu, za nějž zákazník zaplatí třeba milion a půl.

Člověk čeká kvalitu bez ohledu na cenu, to je chybná úvaha

Tak to je. Řeknu to ještě jinak. Leckdy jsou zjevné problémy s nedostatečnou kvalitou naopak u drahých aut, kde by to člověk skutečně ani nečekal a nepředpokládal. Mám jako expert na automobily, zejména ty ojeté, velké zkušenosti s (drahými) problémy u BMW X6, Mercedesu R, ale i Porsche 911. Takže to, že se objevují problémy u modelů značky Dacia a Renault, není vlastně nic nečekaného.

Přihlaste se k našemu newsletteru a mimo jiné získáte možnost účastit se soutěže a mít přehled o dalších nabídkách našich partnerů. Soutěž je pouze pro aktivní odběratele novinek.

iZdroj fotografie: S vědomím Rudolfa Š.

O generálních opravách motorů Porsche, elektrických systémů Mercedesu a v podstatě čehokoli u BMW někdy jindy. Teď by tedy měli zbystřit majitelé francouzské produkce. Ano, je to na vás, hrdí majitelé s kosočtvercem na kapotě, popřípadě s nápisem Dacia. Pokud jste si v poslední době všimli podivného skřípavého zvuku vycházejícího z motoru, možná se vás týká problém, který aktuálně trápí tisíce řidičů po celé Evropě.

Auta, která jsou ošklivá, ale nic je nedokáže zničit. Najedou stovky tisíc kilometrů bez jediné poruchy

Tento problém může vést až k vážnému poškození motoru. Renault a Dacia se potýkají s potížemi u některých svých benzinových motorů, konkrétně u modelů vybavených motory 0.9 TCe, 1.0 TCe a 1.2 TCe. Problém spočívá v řetězu rozvodů, který se může předčasně natáhnout a způsobit vážné komplikace. Zažil jsem u svých známých, kteří mají francouzská auta. A na to konto jsme v redakci AutoŽivě udělali rychlý průzkum a zjistili jsme, že problém skutečně existuje. Existuje údajně interní technická zpráva Renaultu, která ozřejmuje důvody, proč se to děje.

Ignorovat podezřelý zvuk se nevyplácí, následky jsou drahé

Zpráva prý říká, že je příčinou tohoto problému buď zablokování napínacího mechanismu, nebo tření a prodloužení samotného řetězu. Může být. Pokud se řetěz natáhne, začne narážet na kryt rozvodů. To způsobuje charakteristický skřípavý zvuk. Tento zvuk by měl být pro každého majitele varováním, že je něco špatně. Pokud se problém neřeší, může dojít k opotřebení materiálu, to může vést k uvolnění kovových částic do olejového filtru.

iZdroj fotografie: Mobile.de

V krajním případě až k úplnému selhání motoru. A teď k tomu nejdůležitějšímu – které modely jsou tímto problémem postiženy? U Dacie se jedná zejména o modely Sandero a Logan s motory 0.9 TCe a 1.0 SCe. U Renaultu jde o modely Twingo, Clio, Captur a další. Seznam získaný redakcí AutoŽivě přikládám pro vaši větší přehlednost níže:

Dacia:

  • Sandero 2 a Logan 0,9 TCe/1,0 SCe (od 27. 2. 2014 do 4. 12. 2018)
  • Dokker 1.2 TCe (od 7. 5. 2012 do 4. 12. 2018)
  • SUV Duster TCe (do 4. 12. 2018)
  • Duster 2 1.0 TCe/1.2 TCe (od 28. 3. 2017 do 4. 12. 2018)
  • Lodgy 1.0 TCe/1.2 TCe (od 20. 4. 2012 do 4. 12. 2018)

Renault:

  • Twingo 3 0,9 TCe/1,0 SCe (od 1. 9. 2014 do 12. 4. 2018)
  • Clio 4 0,9 TCe/1,2 TCe (od 1. 1. 2012 do 12. 4. 2018)
  • Captur TCe (od 7. 2. 2012 do 4. 12. 2018)
  • Mégane 1.0 TCe/1.2 TCe (od 22. 5. 2015 do 4. 12. 2018)
  • Scénic 4 1.2 TCe (od 1. 2017 do 1. 10. 2018)
  • Kadjar 1.2 TCe (od 7. 10. 2014 do 4. 12. 2018)
  • Kangoo 2 1,2 TCe (od 16. 7. 2012 do 4. 12. 2018)

A co s tím? Renault doporučuje v případě problému kompletní výměnu rozvodového systému. Ne, taková oprava není ani rychlá, ani levná. Proto je důležité problém zachytit co nejdříve. Pokud tedy slyšíte skřípavý zvuk, neváhejte a zamiřte do servisu. Jestliže je vaše auto ještě v záruce, teoreticky by to nemělo jít na váš účet. Pokud však záruka vypršela, připravte se na to, že si budete muset sáhnout hlouběji do kapsy.

Máte Dacii nebo Renault?

Diskuze Vstoupit do diskuze
64 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články