Skupina PSA chce elektrifikovat nejenom osobní vozy. Elektřina zamíří také do dodávek

                   

Elektrifikace je podle řady budoucnost. Stejný názor sdílí i skupina PSA, která uvedla že plánuje využití elektřiny nejenom ve svých osobních vozidlech, ale dokonce také ve svých dodávkách. Má se jednat o další krok k tomu, jak nabízet vozy které budou ekologičtější než ty současné. V minulosti již bylo ohlášeno, že se do portfolia elektrických modelů zařadí novinky jako Opel Corsa-e , Opel Grandland X Hybrid4, Peugeot e-208 , Peugeot e-2008, Peugeot 3008 Hybrid, Peugeot 508 Hybrid a elektrický DS 7 Crossback a DS 3 Crossback. Tím ale koncern rozhodně končit nechce.

V plánu je také elektrifikace dodávek

I když se postupně objevují zprávy o tom, že se objevují první elektrické dodávky a užitková auta, jde spíše o jednotky testovacích kusů než o sériovou výrobu. V tomto tak může být skupina PSA unikátní. Ta potvrdila, že to s elektrifikací svých užitkových modelů myslí skutečně vážně a že by spalovací motory měla opravdu nahradit elektřina.

Plně elektrické verze už v roce 2020

Nejde o plány na žádnou vzdálenou budoucnost. Právě naopak. To že to PSA myslí skutečně vážně dokazuje i termín, kdy se mají první plně elektrifikované vozy objevit. Má to být v roce 2020, tedy již příští rok. K plné elektrifikaci by mělo dojít u modelů Peugeot Boxer, Citroën Jumpy a Opel Vivaro. Cílem je vytvořit vozy, které budou schopny plně nahradit ty klasické se spalovacími motory. Odhadovaný dojezd se má pohybovat na jedno nabití v rozmezí 200–300 kilometrů, což by mohlo mnoha zákazníkům dostačovat.

Plány však mají pokračovat, jelikož skupina PSA oznámila i to, že v roce 2025 má být elektrifikována kompletní řada jak osobních, tak i lehkých užitkových vozidel. Koncern se tak jasně řadí do skupiny těch, kteří v elektřině vidí jasnou budoucnost.

Nejprve pro firmy, poté pro běžné zákazníky

Plán PSA je celkem jasný. Nejprve chce oslovit firmy, které by elektrické užitkové vozy využily. Na ty se začne zaměřovat primárně, a tak vytvářet flotilu přímo jejich potřebám. Následný krok už bude spojený s výrobou elektrických užitkových vozidel a dodávek takzvaně pro každého. Elektrickou dodávku si tak bude moci každý zákazník objednat klasicky v autosalonu, jako je tomu u osobních vozidel.

Diskuze Vstoupit do diskuze
119 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články