Snižování rychlosti v Anglii navýšilo průměrně počet autonehod

Snižování povolené rychlosti je trend současnosti ve všech státech světa. Ne nadarmo se nechávají řidiči slyšet, že snížení rychlosti způsobuje více škody, než užitku. Tentokrát jsou podobné výroky doloženy dlouhodobými statistikami, na které se zaměřili v Anglii.

O tom, že snížení povolené rychlosti, například v obytných zónách, není tím nejlepším řešením pro bezpečnost chodců i samotných řidičů, se přesvědčila rada správní oblasti britského Bathu a severovýchodního Somersetu.

Nové zóny pro snížení rychlosti přenesly více autonehod

Rada, v přepočtu za více jak pětadvacet milionů korun, investovala do zavedení třinácti nových zón, kde snížila rychlost z původních 30 mil v hodině na pouhých 20 mil v hodině. Jde o nepatrnou rychlost, ale na počet nehod měla obrovský vliv!

Rada správní oblasti britského Bathu a severovýchodního Somersetu zaznamenala právě na těchto nově vzniklých zónách, díky nejnovějšímu průzkumu fakt, že za posledních dvanáct měsíců vzrost počet nehod. Jedná se přitom o vážné nehody, při kterých vzniklo těžké ublížení na zdraví a v některých případech i úmrtí.

Podle zprávy rady nebylo uvedeno, proč k tomuto zhoršenému stavu dochází. Neexistuje jednoduché a logické vysvětlení. Samotní radní se ovšem domnívají, že snížením povolené maximální rychlosti si obyvatelé automaticky spojují s bezpečnějším prostředím, a jsou proto méně pozorní při pohybu na silnici.

Zpráva tedy jasně poukazuje na „nový“ trend, kdy cyklisté a chodci nevěnují zvýšené pozornosti v okolí komunikace. Řidiči zase nevěnují dostatek pozornosti v hustě zalidněných oblastech, kde se volně pohybují děti při hře a sledují raději tachometr, aby nepřekročili povolenou rychlost za vidinou možného udělení. Bohužel průzkum zjistil podobné výsledky po celé zemi.

Jak budou radní situaci řešit? Kdo by si pomyslel, že se opět zvýší povolená rychlost, mýlí se. Příslušné orgány nemají dostatek finančních prostředků, a proto omezení rychlosti bude i nadále platné.

Zdroj fotografií: express.co.uk