Pro někoho je auto jenom dopravní prostředek, pro jiného je to doslova člen rodiny. Ať už je to ve vašem případě jakkoliv, možná děláte něco, co vašemu vozu ubližuje více, než si myslíte, nebo připouštíte. Prošli jsme hlavní možnosti a tak můžeme sestavit seznam špatných návyků a chyb, kterými si řidiči své auto ničí nejvíce. O co se jedná?

Výměna oleje

Každý ví, že olej je třeba měnit. A každý to také dělá. Přesto to neděláme tak, jak by se mělo. A to je problém, který vede k možnému poškození auta. Co konkrétně lidé dělají za chyby? Nejvíce běžnou je nedodržení servisního intervalu. Jedná se jak o ten spojený s výměnou při určitém kilometrovém nájezdu, tak se jedná i o interval časový – výměna po určitém období. Dalším problémem některých je snaha o maximální úsporu, s čímž je spojeno použití nekvalitních olejů.

ZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Ignorace kontrolek

Každá kontrolka na palubní desce má svůj význam. Řada z nich se objevuje v souvislosti se zapnutými nebo vypnutými funkcemi. Potom tu jsou ale i takové, které upozorňují na určitý problém. Většinou se liší i barvou, kdy problémy značí ty žluté a ještě větší komplikace potom ty červené. Jsou lidé, které žluté kontrolky soustavně ignorují a vše nechávají zajít až do stavu, dokud se nerozsvítí ta červená. A jsou tací jedinci, kteří dokonce ignorují i tu.

Špatné řazení

Je jedno, zda máte klasický manuál, nebo moderní a stále poptávanější automat. Špatně řadit se dá v obou případech. U manuálu je to mnohdy špatné sešlápnutí spojkového pedálu, snaha o velmi rychlé zařazení, stejně jako se může objevit problém, kdy se rychlosti doslova rvou co největší silou. Nic z toho vozu rozhodně neprospívá. V případě automatu zase může být problém v rychlém řazení z rychlostního stupně D na R, nebo naopak. Také automatické převodovce nemusí prospívat neustálé přeřazování z D na N a zpět, například v kolonách a na semaforech.

ZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Ignorace potřeb turba

Kdo má motor s turbem, často nedělá jednu důležitou věc, kterou tuto součást, která pomáhá k lepšímu výkonu, výrazně nižší. Turbo potřebuje určitý čas k tomu, aby vychladlo. Proto je vhodné po dojezdu nechat ještě chvíli nastartováno a až potom vypnout motor. To řada lidí nedělá a motor zhasne hned, jakmile dojedou na místo určení. To turbu rozhodně nijak neprospívá, zvláště ve chvíli, kdy byl i samotný dojezd spojený s celkem rychlou a agresivní jízdou. Pokud však jde o plynulé a pomalé dojezdy, kdy řidič přijíždí k domu například obytnou zónou a dodržuje předepsanou rychlost, není nutné čekat a takzvaně „chcípnout“ je možno okamžitě po dojezdu.

Nedostatečné kontroly vozu




Pravidelné prohlídky, o kterých se píše v servisní knížce každého vozu, jsou často ignorovány. Přitom se může jednat o jeden z mnoha špatných návyků. Není třeba hned vyhazovat peníze za autorizovaný servis, ale nechat jednou do roka zkontrolovat naše auto rozhodně není na škodu. Jak proto, že odhalíte případné problémy, které lze odstranit ještě v zárodku, tak i proto, že můžete odhalit i takové problémy, které by vás dokonce mohly ohrožovat na životě.

ZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Agresivní jízda

Řada lidí si myslí, že je jejich vůz závodní speciál a podle toho také jezdí. Neustálé vytáčení motoru, prudké brzdění, agresivní rozjezdy a řada dalších věcí, o kterých si řada řidičů myslí, že dělají dojem. Ve skutečnosti ho udělají možná tak na mechanika, který se těší, že takové auto brzy skončí v jeho dílně. Jakákoliv agresivní jízda vozu rozhodně neprospívá. Tím zároveň neříkáme, že by se mělo jezdit v extrémně nízkých otáčkách, že bychom se měli ploužit po silnicích a podobně. Oba extrémy jsou samozřejmě špatně.

Nedostatečné mytí vozidla

Řada lidí má auto skutečně jenom jako dopravní prostředek a tak ho nijak pravidelně nemyjí. I to je velkou chybou, která se může podepsat jak na jeho vzhledu, tak na jeho technickém stavu. Nedostatečná ochrana pomocí vosku, nečistoty a v zimě několik týdnů usazené sůl na karoserii. To vše vede k tomu, že se koroze objeví dříve, než čekáme.