Celorepubliková policejní akce 2024: Zde budou měřit rychlost, je to blízko vás. Řidiči udávají sami sebe

Policie občas měří rychlost v místech, kde jí to má mnoho řidičů za zlé, neb se podle nich jedná jen o snadný výběr poplatku. Nově si budete moci dokonce takové místo určit sami.

i Zdroj fotografie: Policie ČR
                   

Jak nedávno oznámila policie ČR: „V ohlášené akci Speed Marathon 2024 mohou občané sami zasílat návrhy na riziková místa, na kterých by měla policie dohlížet na bezpečnost a plynulost na našich silnicích.“ Konkrétně to uvedla v tiskovém prohlášení mluvčí policie kpt. Hana Rubášová. Tak to bychom měli. Cynik by zřejmě poznamenal, že naše policie jen potřebuje další tipy na místa, kam postavit radar. A tak vybízí občany a řidiče, jestli by o něčem nevěděli. Nebo je to celé jinak? Pojďme se na to podívat společně.

Občané, zapojte se do výběru míst na vybírání pokut

Jak uvádí sama policie na svých stránkách: „Akce s názvem SPEED MARATHON je zaměřená na dodržování stanovených rychlostních limitů Policie České republiky. Na základě dopravně bezpečnostních analýz v daném teritoriu a vlastních vytipovaných rizikových lokalit budou policisté provádět v průběhu celého dne měření rychlosti. Na výběru úseků se nepodílejí jen policisté, ale i samotní občané, kteří vybírají úseky, na nichž dopravně bezpečnostní akce proběhne.“

iZdroj fotografie: Policie ČR

Radary definitivně zmizí ze silnic, slouží pouze k vydělávání peněz. Vypadá to jako průlom

Vypadá to, že cynik by tedy nebyl až tak daleko od pravdy. Zpráva totiž pokračuje: „Rádi bychom znali i Váš názor. Znáte riziková místa? Víte o úseku, kde řidiči porušují předpisy? Zapojte se do výběru míst, kde budou policisté dohlížet na bezpečnost a plynulost na našich silnicích. Cílem těchto preventivních akcí je především snížit dopravní nehodovost a zvýšit bezpečnost na pozemních komunikacích. Vaše tipy můžete zaznamenat na internetové stránce https://www.bezpecnecesty.cz/cz/dopravni-informace-mapy/speedmarathon.“

Nebezpečnou rychlost je nutné potírat, otázkou je jak

Závěrem ještě upřesnění, že hlasování je možné do 31. března 2024. Tak to bychom měli po druhé. Pojďme si to zrekapitulovat: policie prostřednictvím ankety vyzývá občany, aby jí sami zasílali tipy na místa, kde budou, slovy policie, „provádět v průběhu celého dne měření rychlosti“. Jinými slovy kde budou mít radar a kde budou vybírat pokuty. Pokud právě v těchto místech pojedete nad povolený rychlostní limit, na 99 % dostanete pokutu.

22letý bezmozek v BMW si natáčel svou jízdu na telefon. Zabil přitom mámu ve Fabii, nenarozenou dceru a zmrzačil dva syny

Abychom si rozuměli: nejsem absolutně odpůrce přísného trestání těch, kdož si ze silnice dělají soukromou závodní dráhu. A už vůbec nejsem proti tomu, aby se policie na nedodržování rychlosti zaměřila. Chápu, že právě nepřiměřená a zbytečně vysoká rychlost je v pozadí mnoha těžkých havárií, nezřídka s tragickými následky. A nesnáším, když vidím mladé kluky v Golfech a starých BMW „trojkách“, jak se honí po městě vysoce nad 50 km/h. Dával bych jim opravdu exemplární „flastry“, aby chlapci pocítili, jak to vypadá, když ohrožují sebe i všechny kolem.

Policie by podobné věcí měla zvládat sama a nejlépe

Přesto se nemůžu zbavit pocitu, že výběr míst „na kasírování“ by měl být striktně v režii samotné policie, ta především by měla mít data a statistiky o nehodovosti a rizikových místech. A měla by dát naopak najevo, že „POMÁHAT A CHRÁNIT“, jež se skví na všech jejich autech, není prázdnou frází. Ale projevem profesionality, mezi niž řadím i schopnost analýzy rizikových míst a jejich monitoring. Jak to vidíte vy? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme!

Je podle vás správné, aby sami občané posílali tipy na „měřicí místa“?

Zdroj: Policie ČR
Diskuze Vstoupit do diskuze
57 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Michal Sztolár je novinářem webu AutoŽivě.cz od dubna 2022. V předchozí více než dvacetileté praxi se věnoval zejména problematice dovozu ojetin a jejich vlivu na vozový park ČR, konstrukci automobilů a postupnému přechodu od funkčních a technicky precizních k řešením méně dokonalým, avšak splňujícím normativy EU. Aktuálně se specializuje na automotive jako výrobní obor, porovnávání užitné hodnoty starších a nových vozů stejně jako na aktuální problémy, spojené s nezvládnutým přechodem k elektromobilitě.

Zobrazit další články