Spolehlivé motory, které dokážou bez závad ujet půl milionu kilometrů

                   

Čím větší porci  kilometrů dokáže pohonná jednotka vydržet, tím lépe. To je jasné každému motoristovi. Co je však v tomto ohledu považováno za velký úspěch? Několik desítek tisíc kilometrů bývalo v minulosti pro mnoho agregátů „zásadní“ limit. Moderní motory zvládnou i přes dvě stě tisíc kilometrů. Existují však motory, které jsou schopné bez problémů ujet půl milionu kilometrů. Které to jsou?

Renault – K4M a F4R

Dvě velmi podobné jednotky vytvořené inženýry francouzského Renaultu. Mají pracovní objem 1,6 a 2 litry. Síla jednotek je 105, respektive 143 koní.

iZdroj obrázku: Wikimedia

Dlouhá životnost motorů je dána jejich jednoduchou konstrukcí, nízkým kompresním poměrem, litinovým blokem válců a kompenzátory ventilů. Pouze je potřeba pravidělně měnit rozvody.

Hyundai / Kia – G4FA a G4FC

Série motorů od jihokorejské společnosti Hyundai. Zajímavé je, že G4FA a G4FC jsou skromné jednotky, ale zároveň velmi odolné. Pracovní objem jednotek je 1,4 a 1,6 litru. Výkon: 111, respektive 123 koní.

i Zdroj obrázku: Pxfuel

Spolehlivost těchto motorů je věhlasná mimo jiné díky tomu, že jsou umístěny hlavně v lehkých modelech automobilů.

Chevrolet – B15D2

i Zdroj obrázku: Pxfuel

Motor se zajímavou historií. Vyvinutý byl původně společností Suzuki. Následně byl zakoupen a upgradován společností Daewoo. Po bankrotu společnosti koupila práva na motor B15D2 společnost General Motors, poté skončil u inženýrů Chevroletu. Tento 1,5litrový motor se stále používá a je považován za jednu z nejspolehlivějších pohonných jednotek americké společnosti. Motor samozřejmě nemá vysoký výkon, ale slovo „oprava“ vlastně nezná.

Volkswagen – BSE

Další motor s velmi zajímavou, dlouhou a komplikovanou historií. Zpočátku byla pohonná jednotka BSE téměř nejhorším výtvorem Volkswagenu s různými problémy. Díky úsilí inženýrů společnosti se však motorue podařilo přežít všechny „nemoci“ a stal se nejspolehlivějším 1,6litrovým atmosférickým agregátem německých inženýrů.

i Zdroj obrázku: Wikimedia

Motor lze vidět v modelech Polo, Jetta, Golf V, Škoda Octavia 2 a mnoha dalších. Těch 105 „koní“ samozřejmě na dívky nezapůsobí, ale ani tato jednotka neví, co je oprava, kromě výměny rozvodového řemene.

Toyota – 2AR-FE

i Zdroj obrázku: Pixabay

Japonským konstruktérům motory vždy dařily. Jsou tvůrci mnoha extrémně spolehlivých pohonnýchjednotek. Za jednu z nejlepších lze v současné době lze považovat 2,5litrový 2AR-FE. Motor lze vidět v takových slavných modelech jako Highlander, Camry, RAV4 a Lexus ES.

Diskuze Vstoupit do diskuze
58 lidí právě čte
Zobrazit další články
ArmádníZpravodaj.cz
ArmádníZpravodaj.cz
Ukrajinský Černý orel: Charkovský tank se výrazně podobá nedotaženému ruskému Objektu 640
Události247.cz
Události247.cz
Zelenskyj začíná diktovat EU: Tentokrát má nemalý požadavek
VědaŽivě.cz
VědaŽivě.cz
Jak by to vypadalo, kdybychom se dožívali v průměru 150 let? Možná blízká realita má několik „ale“
adbz.cz
adbz.cz
Travnatý dům je inspirován oblíbenou dětskou pohádkou. Prodává se za 52 milionů korun – majitel nejvíce vyzdvihuje „obytnou střechu“