Sporťák snů po světové celebritě je na prodej a může být právě váš. Kolik musíte „položit na dřevo“ a zaplatit legendě F1?

Některým výjimečným vozům se poštěstí, že si krom technické dokonalosti s sebou nesou i výjimečný příběh. A ještě lepší je, pokud jsou potom na prodej – jako právě tento.

i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
Dalších 10 fotografií
Dalších 10 fotografií
                   

Asi se mnou budete souhlasit, že jen málokterému nadšenci do aut se alespoň na chvíli nezastaví tep při při pohledu na technický skvost, který momentálně „okupuje” galerii k tomuto článku. A to i bez ohledu na to, že konkrétně tohle auto je vyvedeno v působivé kombinaci barev. A na první pohled dává najevo, že jde o vrcholnou specifikaci. Mající navíc mimořádně zajímavý příběh – a prvního majitele. Kombinace obojího dala vzniknout tomuto článku – a my se nyní na japonskou střelu se španělským akcentem půjdeme podívat společně.

Honda a její posledlost dokonalostí: „First man, then machine“

Honda NSX, ať již v jakékoli verzi a v jakémkoli provedení je pravděpodobně přesně tím autem, které by mohlo sloužit jako učebnicová ukázka pro slovní spojení „kultovní model”. Ať již zcela první, dodnes mimořádně ceněná jako youngtimer nebo ta úplně poslední, všechny reprezentují posedlost Hondy po skvělých technických řešeních. Nedalo mi to a našel jsem si možná kultovní, na každý pád velmi známý reklamní spot Hondy. „The Cog” totiž o této posedlosti vypovídá nad jiné dobře:

A jakkoli je dnes už dobře známo, že se celý klip nepodařilo natočit na jeden záběr (bystřejší z vás najdou místa, která jsou evidentně „stříhlá”), přesto je jako celek mimořádně působivý. A dokládající mj. to, čím se Honda snažila vždy profilovat proti své nejbližší japonské konkurenci: technickou dokonalost. I když třeba u některých verzí Civicu technická dokonalost malinko „usnula”, celkově se tato charakteristika dá vnímat jako určitá „marka” Hondy.

Supersport jako výkladní skříň každé značky

Vrcholem technické dokonalosti jsou pak (celkem pochopitelně) supersporty, do nichž výrobce vetknul veškerý svůj um a nejlepší techniku, kterou měl aktuálně k dispozici. Poslední generace Hondy NSX s kódem modelu NC1 vznikla ve spolupráci poboček společnosti v Japonsku a Spojených státech. Výroba byla zahájena v roce 2016 a ukončena v roce 2022 verzí Type S. Vůz pohání speciálně navržený 3,5litrový motor V6 s dvojitým přeplňováním o výkonu 507 koní, doplněný o tři elektromotory, které dávají celkový výkon o výkonu 581 koní. 

iZdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków

Dva z těchto elektromotorů jsou namontovány na předních kolech a třetí pohání zadní kola. Tyto motory umožňují vektorování točivého momentu pro zlepšení výkonu v zatáčkách, doplňování točivého momentu pro zlepšení akcelerace a okamžitý točivý moment pro zlepšení odezvy na plyn. Převodovka navržená a vyrobená společností Honda je devítistupňová dvouspojková převodovka (DCT), kterou lze ovládat pomocí pádel na volantu. 

Dvě legendy Formule 1 se přímo podílely na vývoji NSX

NSX má kombinovaný prostorový rám vyrobený převážně z hliníku, zbytek tvoří kompozity, uhlíková vlákna a ultralehká ocel. Na vylepšování vozu se podíleli dva jezdci Formule 1: Fernando Alonso a Jenson Button. Honda celosvětově prodala pouze 2 908 kusů NSX, takže je to velmi dobrá investice. A právě konkrétní exemplář z nabídky našeho oblíbeného serveru se zachovalými klasickými vozy má velmi těsnou vazbu na jednoho z těchto dvou legend F1: a sice na Fernanda Alonsa.

iZdroj fotografie: Morio / Creative Commons ( CC-BY-SA

Na jeho přání a objednávku byla totiž tato černošedá „raketa s nízkou dráhou letu“ (maximálka přes 300 km/h) nakonfigurována a vyrobena, potvrzuje to přímo certifikát showroomu Hondy v Ženevě. Jenže Fernando vůz nakonec ani nevyzvednul, protože v té době ukončil spolupráci s týmem Honda v F1. A čeká tedy možná na vás. 205 kilometrů (!!!) najeto, záruka Hondy 3+2 roky. Za v přepočtu zhruba 5 milionů korun se tuším jedná o vcelku dobře uložené peníze. Jak to vidíte vy? Dejte nám vědět v diskusi pod článkem, děkujeme!

Galerie

Dalších 10 fotografií
Dalších 10 fotografií

Nenechali byste se zlákat na NSX s takovým příběhem?

Diskuze Vstoupit do diskuze
130 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články