Jak správně natankovat a jaké ideální množství paliva | AutoŽivě

Tankujte pouze do prvního cvaknutí pistole. Odborníci uvedli, proč je jiný způsob naprosto zbytečný

Tankování čeká na každého řidiče. Tento na první pohled velmi jednoduchý krok však často nemusí být tak snadný, jak se zdá. Může totiž nastat několik problémů.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Všichni řidiči se pravidelně setkávají s doplňováním paliva. Tento na první pohled jednoduchý krok potřebný k automobilové přepravě nemusí být zas tak jasný, jak by se mohlo zdát. Řidiči se v tomto ohledu dělí na několik skupin. Jedna z nich tankuje plnou nádrž, další tankují pravidelně menší množství a ta poslední hrstka odvážlivců jezdí stále na rezervu a doufá, že jim palivo vystačí k nejbližší benzínové pumpě.




Nezáleží na typu paliva, postup je stále stejný

Ať už tankujete benzín či naftu, téměř všechny čerpací stanice mají pro doplňování těchto pohonných hmot speciální výdejní pistole. Ta se může na první pohled zdát jako obyčejná a jednoduchá součást, ale opak je pravdou. Celý mechanismus tankovací pistole je složen z více než 100 dílů. Jejich funkce je na benzínce jednoznačná – bezpečné a rychlé doplnění paliva bez ohledu na typ automobilu.

Pistole má funkci proti přetečení nádrže

Tankovací pistole je z hlediska bezpečnosti vybavena ochranou proti přetečení nádrže. Je tedy jedno, jestli tankujete tak, že celou dobu držíte spoušť pistole nebo ji necháte v poloze automatického doplňování. Tak či tak se tankování samo přeruší v době, kdy hladina paliva dosáhne určité hodnoty. Na tuto situaci vás upozorní hlasité cvaknutí. Tento zvuk způsobuje membránový ventil, který se stará o přerušení dodávky paliva v případě, že je nádrž téměř plná.


iZdroj fotografie: Depositphotos

Membránový ventil se do mechanismu čerpací pistole umísťuje proto, aby palivo nepřeteklo z nádrže ven. Mohlo by se totiž nějakým nedopatřením vznítit a ohrozit všechny osoby v jeho blízkosti. Při jeho cvaknutí je tedy dobré doplňování paliva ukončit. Někteří řidiči si však postupem času začali všímat, že i po cvaknutí se dá ještě do nádrže nějaké palivo dostat. U některých automobilů se může jednat dokonce i o litry pohonných hmot navíc.

Tankujte pouze do prvního cvaknutí pistole

Z toho důvodu si dali jedna a jedna dohromady a zjistili, že se tak dá nádrž naplnit úplně po vrch a prodloužit tím dojezd automobilu. Tento krok však není zrovna dobrým řešením, protože představuje více nevýhod než výhod. Jednou ze záporných věcí je, že při přeplnění nádrže začne palivo unikat odtokovými kanálky, které vedou pod automobil. Ztratíte tak zbytečně část paliva, za které platíte.

Systém palivové rekuperace

Některé moderní automobily jsou vybaveny moderním systémem rekuperace ORVR (Onboard Refueling Vapor Recovery System). Jedná se o technologii, která přispívá ke snížení škodlivých emisí tak, že zachycuje škodlivé výpary z nádrže a ty následně místo do ovzduší putují přímo do motoru, kde se spálí.


iZdroj fotografie: Depositphotos

U automobilů vybavených tímto systémem tak hrozí jeho poškození, a to konkrétně nasátím kapaliny, pro kterou není konstruován a nedokáže si s ní poradit. Nejlepším způsobem je tedy tankovat pouze do prvního cvaknutí pistole.

Jak doplňujete palivo vy?

Zdroj: Motor1

Diskuze Vstoupit do diskuze
148 lidí právě čte
Zobrazit další články
Co si myslíte o článku?
4/5 (80%) 1725 hlasů
Nahlásit chybu
ArmádníZpravodaj.cz
Severní Korea vyzkoušela hypersonickou zbraň. Snaha, která může změnit rovnováhu sil
Události247.cz
Nová Sněmovna chce být v otázce prezidenta opatrná. Pravomoce mu odebere za jasných podmínek
VědaŽivě.cz
Nejlepší období života potvrzeno revoluční studií. Pozor, ať ho nepromeškáte
adbz.cz
Podzimní bělení ovocných stromů má nespočet výhod: Zapomenutá technika přinese dvojnásobnou úrodou