Pražský sprejer nastříkal klasické Porsche 911 všemi barvami. Byl u toho nahráván na video

Jak udělat z Porsche 911 auto, za kterým se každý ohlédne? Stačí vzít stříkací pistoli a nalakovat karoserii do všech barev, ve kterých se kdy auto dělalo.

i Zdroj fotografie: Filip Rakovan
i Zdroj fotografie: Filip Rakovan
i Zdroj fotografie: Filip Rakovan
i Zdroj fotografie: Filip Rakovan
i Zdroj fotografie: Filip Rakovan
Další 1 fotografie
Další 1 fotografie
                   

Vzduchem chlazené kupé značky Porsche je považováno za ikonu, modlu, nedotknutelnou věc. Skoro každý, kdo takové auto má, se snaží udržovat je v co nejlepší kondici a v maximálně originálním stavu. Důležité je slovo „skoro,“ existuje pár majitelů, kteří umí jít proti proudu. A svou klasickou 911 neváhají předělat k obrazu svému, zcela odlišně od originálu.

Která barva je nejlepší? Všechny, na jednom autě!

Jméno Jan Kaláb není ve světě umění neznámé. Původně mladík, které byl znám pro své pouliční umění a výrazné graffiti, vyzrál v umělce uznávaného po celém světě. Jeho dílo je typické svou barevností a plynulými přechody mezi odstíny barev. A přesně v tomto duchu měl vzniknout lak vozu, který si umělec pořídil jako splnění svého snu.

iZdroj fotografie: Filip Rakovan

Základem pro celý projekt bylo Porsche 911 Carrera generace G z roku 1984 s vzduchem chlazeným atmosférickým šestiválcem, manuální převodovkou a pohonem zadních kol. V nádherné červené barvě, s renovovaným lakem a zachovalým interiérem. Stav laku by asi potěšil každého, kdo by chtěl auto zachovat tak, jak bylo vyrobeno. Pro účely lakování bylo jasné, že na barvě či odstínu nezáleží.

Cena klesla, anebo stoupla. Záleží na úhlu pohledu

Proces hledání, výběru auta, dovozu a přihlášení probíhal poměrně dlouhou dobu. Dlouho také trvaly přípravy na celou akci, auto bylo zapotřebí odstrojit, kompletně připravit pro lakování. Nastříkat barevnou bází, o to se postaral přímo Jan Kaláb. A pak nalakovat bezbarvým lakem. Kromě toho auto prošlo celkovou renovací. Navíc na zadku přistálo nově jiné křídlo, takzvaný kachní ocas. Tak, jak si to nový majitel přál.

iZdroj fotografie: Filip Rakovan

Celý proces od začátku až do konce probíhal v řádu několika let, s patřičnou péčí, a také s nevyhnutelnými investicemi. Dnes je auto hotové a poslední, co je třeba zodpovědět je, jakou má cenu. Optikou milovníků klasických aut došlo k jeho znehodnocení. Nicméně v umělecké rovině posloužilo Porsche 911 jako plátno pro umělce, po jehož díle je globálně značná poptávka.

Galerie

Další 1 fotografie
Další 1 fotografie

Co říkáte na takto nalakované Porsche 911 vy?

Diskuze Vstoupit do diskuze
125 lidí právě čte
Autor článku

Filip Rakovan

Dráhu motoristického žurnalisty zahájil v době tištěných médiích v časopise Speed a prošel velkou řadou renomovaných tuzemských časopisů, například Carauto, český TopGear. Následně zakotvil v online světě a pozvedl na špičkovou úroveň ve své době prestižní magazín Autoweb. Řídil snad vše, co má čtyři kola, od litrového hatchbacku po F1. Pořádá kurzy pro řidiče a amatérské závody, vyjadřuje se k problematice v televizi. A hlavně dnes s radostí píše na AutoŽivě.

Zobrazit další články