Starý Golf R32 s manuální převodovkou je tak rychlý, že tachometr během jízdy ukazuje nepravdivé hodnoty

Při zkoušce rychlosti dosáhl Golf R32 rozdílných hodnot, co se týče skutečné rychlostí a té, co byla naměřená na tachometru. U těchto modelů je běžné, že rozdíl činí až 20 km/h.

i Zdroj fotografie: Volkswagen
                   

Golf R32 má působivé vlastnosti. Díky šestiválcovému motoru s výkonem 184 kW dokáže tento model v kombinaci s pohonem všech čtyř kol zrychlit na 100 km/h za pouhých 6,5 vteřiny. Akcelerace ale není to jediné, v čem toto auto vyniká. Jak se ukázalo, tachometr během jízdy zobrazuje nesprávné informace, které jsou daleko od reálných hodnot. Důvodů může být hned několik.

Kvalitní a rychlou jízdu zajistí správné pneumatiky

Pneumatiky, které jsou v různém stádiu opotřebení, mohou způsobit rozdíl mezi skutečně naměřenou hodnotou rychlostí a tachometrem. Záleží také na tom, jestli jsou pneumatiky přímo z továrny, nebo už vyměněné. U modelu R32 hrají pneumatiky prim. Navíc má jednoduchý design, který přiláká pozornost. Na první pohled se jedná o obyčejný Golf, ale má o 20 mm nižší podvozek než běžné provedení.

iZdroj fotografie: Volkswagen

Jednalo se o poslední model auta od značky Volkswagen, který měl pod kapotou šestiválec. Sednout si za volant R32 je tak návrat do minulosti, protože větší motory už dnes nejsou tolik žádané. Pokud se řekne sportovní auto, hodně lidí si představí závody, vozidlo polepené soutěžním číslem a vysokou spotřebu. U R32 je spotřeba optimální, co se týče typu vozidla. Záleží samozřejmě na tom, jestli je zima nebo léto a kolik v autě cestuje lidí.

Čím rychleji jedete, tím větší bude rozdíl v naměřené rychlosti

Tento vůz umí být úsporným přítelem, pokud s ním jezdíte rozumně a dodržujete rychlostní limity. Pokud auto vezmete na závodní okruh nebo letiště, může se spotřeba značně zvednout. Rozhodně to stojí za obdivuhodné pohledy ostatních. Historie šestiválce v modelu Golf se začala psát v roce 1992. VR6 se dříve objevila už u modelů Corrado nebo Passat. Vývoj pokračoval několik let, první R32 byla „dírou“ na trhu, i když od ní nikdo nečekal nic velkého.

iZdroj fotografie: Depositphotos

R32 ale dokázala překonat prodejní čísla hned několikanásobně, a tak bylo rozhodnuto o tom, že R32 přijde také v kombinaci s pětkovým Golfem. Dostal znovu VR6, výkon se zvedl na 184 kW a zvedl se také točivý moment. Stal se tak nejvýkonnějším Golfem v historii. Interiér je velmi strohý, sportovní sedačky jsou základní výbavou. Značka Volkswagen se drží stejného přístupu v interiéru a během několika let nejsou viditelné větší změny. I tak působí moderně.

Diskuze Vstoupit do diskuze
55 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články