Stav a kvalitu ojetiny lze poznat i z fotky. Důležité jsou detaily

                   

Vybrat si na trhu ojetých aut správný vůz, to nemusí být jednoduché. Kdo někdy ojetinu vybíral, ten moc dobře ví, že musel navštívit desítky prodejců a prohlédnout si desítky nabízených vozidel. Řada z nich však nevyhovovala. Mnoho lidí si však mohlo tyto zbytečné cesty k prodejcům ušetřit, kdyby důkladně studovali fotografie, které jsou u inzerátu. Poradíme, čeho si u nich všímat a na co se primárně soustředit.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Rozhoduje už počet fotografií

Jakmile vás zaujme inzerát na prodej vozu, máte možnost jeho otevření, přečtení popisku a dále máte možnost prohlédnout si fotografie. Základní radou pro každého prodejce vždy je, aby své auto nafotil důkladně a k inzerátu přidal co nejvíce fotografií, které ukážou kupujícímu skutečný stav vozu. Co ale v případě, že daný inzerát má maximálně jednu až dvě fotky? To je samo o sobě velmi podezřelé a doporučujeme s ním dále neztrácet čas. Pokud se vám auto velmi líbí, požádejte prodejce o zaslání dalších fotek. Ale vždy si pamatujte, že pokud nemá zájem své auto naplno ukázat, je to podezřelé.

Je vyfoceno úplně vše?

Pokud je u inzerátu fotografií dostatečné množství, vypadá to nadějně. Než se začnete soustředit na jednotlivé detaily, je na místě projít si všechny fotografie, jednu za druhou a zhodnotit, zda je na nich zobrazen vůz ze všech úhlů, a zda je kompletně nafocen i jeho interiér. Pokud zjistíte, že jedna strana vozu vůbec není nafocena, může to být buď zapomětlivost prodávajícího, nebo se může jednat o záměr. Může zde být výrazné poškození, které chce prodávající absencí fotografie zamaskovat. A doufá, že až za ním přijedete, nějak vás ukecá.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Podívejte se pod kapotu

Dobrým vodítkem k poznání toho, v jakém stavu je prodávaná ojetina, je motor. Tedy pohled pod kapotu. Nejenom, že by taková fotografie neměla chybět, ale měla by ukazovat realitu. Pokud vidíte motor, který je zaprášený a špinavý, jako by kapotu roky nikdo neotevřel, je to pro vás dobrá zpráva. Podle všeho nikde nic neteče, necáká a nedochází tady k žádným únikům provozních kapalin. Naopak pokud byl motor před prodejem důkladně umýt a vše připomíná otevřenou kapotu nového vozu, je lepší být na pozoru. Prodejce se tímto může snažit něco maskovat.

Zaměřte se na interiér

Počet najetých kilometrů, stáří vozu, primární účel jeho použití. To vše se podepíše na tom, v jakém stavu je interiér. Už podle fotografií poznáte, zda to odpovídá, nebo ne. Jistě to není vaše první auto a tak nějak i podle svého vozu tušíte, jak by měl po určitých letech a nájezdu automobil vypadat. Zaměřte se hlavně na volant a řadicí páku, kde by měla být vidět určité ošoupání. Ošoupané budou ale jistě i sedačky a čalounění, stejně jako podlaha, kde jsou koberečky. Už z fotek se dá dobře zhodnotit to, zda stav odpovídá.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Zkontrolujte stav karoserie

Podle fotografií se dá celkem dobře určit i stav karoserie. Je sice pravdou, že řada prodejců vylepší své fotky různými filtry, díky kterým vypadá desítky let staré auto jako nové, ale už to by vás mělo lehce varovat, že jde pouze o snahu vás nalákat. Pokud fotografie odpovídají skutečnosti, všímejte si všeho, co může být z fotografií patrné. Zda jednotlivé části karoserie nebyly měněny za jiné, zda na sebe vše dobře navazuje, zda nejsou patrné různá poškození hlavně od rezu, či zda nevidíte jasné stopy po opravách. I toto lze vyčíst z fotografií. Stačí přiblížení a důkladné studování každého detailu. Aniž byste auto osobně viděli, můžete poznat, co na něm není v pořádku.

Chtějte fotografie čistého vozu

Je v zájmu každého prodejce, aby fotil auto, které je umyté. Zatímco prostor motoru by měl zůstat v původním nemytém stavu, karoserie by měla být zbavena všech nečistot. Lenost majitele totiž není vždy důvodem toho, že auto fotí tak, jak je. Jedním z důvodů, proč auto nechá špinavé je to, že špína dokáže lehce zakrýt problémy, které na karoserii jsou. Přes nános bahna nemusí být vůbec vidět.

Diskuze Vstoupit do diskuze
96 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články