Škoda Superb poslední generace v té nejvyšší výbavě Laurin & Klement s tím nejsilnějším motorem je už tak velice zajímavé vozidlo s trochou přidaného luxusu. Pod kapotou tepe čtyřválcový 2.0 TSI s výkonem 206 kW (276 koní) a kroutícím momentem 350 N.m. Pohon 4×4 s diferenciálem typu Haldex zvládne rozbohybovat tento kus na zrychlení z 0 na 100 km/h za již velice zajímavých 5,8 sekund. Maximální rychlost je elektronicky omezená na 250 km/h.

Belgická firma zabývající se tuningem automobilů nabízí „načipování“ takového Superba. A výsledky?

Firma Shiftech si s tímto konkrétním Superbem pohrála a dodala mu plno o kus výkonu více pod jeho bílou kapotu. Výsledkem „lazení“ je výkon 259,6 kW, tedy úctyhodných 353 koňských sil. Točivý moment narostl o značně větší část, o celých 100 N.m navíc. Rozdíl je tedy znát nejen na výkonové křivce, kde bylo naměřeno o 73 koní více než u továrního nalazení.

Průběh výkonu je dle grafu velice hladký a výkonem dokáže konkurovat sportovněji orientovaným vozům. Cena původního Superbu v tomto vybavení a motorizace se pohybuje na milionem korun, úprava zvýšení výkonu zmíněná v tomto článku vyjde na pouhých 18 000 Kč, což je zanedbatelná částka oproti té původní. Navíc Belgičané popustili uzdu rychlosti, která činí 270 km/h po úpravě.