Tahle auta vydrží i velký nájezd. Koupě je dobrou volbou

                   

Počet najetých kilometrů je jeden z parametrů, na který se hledí při koupi ojetiny. Většina lidí chce, aby byl kilometrový nájezd co možná nejnižší. A tady může nastat problém. Buď je nabídka skutečně malá, jelikož po ojetinách s minimálním nájezdem se jenom zapráší, nebo se mohou objevit ty, které mají stočený tachometr a ve skutečnosti mají najeto o desítky i stovky tisíc více. A tak jde o koupi v podstatě časované bomby.

Vyšší nájezd nemusí být vždy problém

Sledovat při výběru auta jenom stav najetých kilometrů navíc není vždy ta správná cesta. To proto, že jsou vozy, které vyšší kilometrový nájezd bez problémů zvládnou. Stačí si spočítat, kolik kilometrů má teď a kolik s vozem plánujete průměrně najet vy. Poté může vyjít číslo, které se na stavu a poruchovosti vozu nijak nepodepíše a auto bude mít ještě velké rezervy. Jít proto slepě za stavem tachometru není směr, který by zaručoval určitou spolehlivost vozu.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Která auta zvládnou i vyšší nájezdy?

Roli však hraje i to, jaké auto koupíte. Tady je dobré využít rad odborníků z iSeeCars, kteří se zaměřují na monitorování automobilového trhu a pravidelně vydávají různé žebříčky nejspolehlivějších a nejkvalitnějších vozů. A tento, který vám ukážeme, se týká právě aut, která zvládnou i více než 200 tisíc mil, tedy v přepočtu více než 320 tisíc kilometrů.

O tom, které auto je tím největším držákem, se rozhodovalo snadno. Zaznamenávaly se data od majitelů těchto aut, včetně jejich kilometrového nájezdu. A čím větší počet vozů se nacházel v kategorii s nájezdem větším než 200 tisíc mil, tím větší jistotu to dává v tom, že auto je skutečně spolehlivé a tento pro někoho nikdy nedosažitelný nájezd bez problémů zvládne.

iZdroj fotografie: Pixabay
ZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Podívejme se, o jaká auta se jedná

Pokud vás zajímá, jaká auta jsou podle odborníků z iSeeCars nejlepší, pokud jde o kilometrový nájezd, jdeme na jejich výčet. Jasně zde dominuje Toyota Land Cruiser s výsledkem 15,7 procenta. To znamená, že téměř 16 procent majitelů této Toyoty má na tachometrů hodnotu vyšší než 200 mil. Na druhém místě je stejná značka, tentokrát ale jiný model. A to Toyota Sequoia s výsledkem 9,2 procenta. Třetí pozice náleží vozu Ford Expedition, s hodnotou 5,2 procent.

V našem výčtu největších držáků podle iSeeCars samozřejmě budeme pokračovat i nadále. Na čtvrté pozici je vůz Chevrolet Suburban, na páté je to Toyota HighLander Hybrid a pokud jde o místo šesté, tak ho bere Chevrolet Tahoe. Dále tu máme GMC Yukon XL, model Toyota 4Runner, potom GMC Yukon a pomyslnou desítku aut která zvládnou i velký nájezd uzavírá Honda Ridgeline.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Jasná dominance jedné značky

Ve výčtu nejlepší desítky je celkem jasně vidět dominanci jedené značky, kterou je Toyota. Ta je dlouhodobě považována za velmi spolehlivý automobil a různé žebříčky, jako třeba tento, to jenom potvrzují. Na závěr dodejme, že drobným zklamáním pro nás Evropany může být to, že jde o žebříček související s vozy ve Spojených státech amerických. Jak je známo, řada aut není vždy globálních a tak je třeba počítat s tím, že některé z tohoto výčtu jsou k dostání primárně jenom na USA trhu. Na druhou stranu možnosti, jak si nechat přivést americká auta do Evropy, dnes existují.

Diskuze Vstoupit do diskuze
51 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články