U Shepparda jde o srdeční záležitost. S Tundrou má bohaté zkušenosti. Za svůj život už má šestnáctou.

Terénní pick-upy od Toyoty, konkrétně Hilux a větší Tundra, mají pověst nesmrtelných držáků, které jen tak něco nezaskočí. Dokazuje to tahle Tundra od Američana Victora Shepparda, který si v roce 2007 koupil nový vůz, a za devět let urazil neuvěřitelných milion mil, tedy více než 1,6 milionu kilometrů.

Za rok urazil skoro 201 000 kilometrů

Victor Sheppard je živnostník, který se svým autem jezdí každý den po pracovních schůzkách téměř po celých státech. Nejčastější trasu, kterou se svým pick-upem zdolává prakticky pořád, je mezi státy Wyomingem, Severní Dakotou a Virginií. Čísla mluví jasně, za rok najezdí více než 201 tisíc kilometrů.

Za volantem je takřka pořád a tak je jasné, že právě on potřebuje vůz, který je nejen pohodlný, ale také spolehlivý. O svůj vůz se náležitě staral, pravidelně navštěvoval servis, kde vůz procházel pravidelnou údržbou.

Automobil byl za devět let na servisních prohlídkách celkem 117 krát a kromě pravidelných kontrol mu byl několikrát měněn olej, svíčky a rozvodový řemen. Trvanlivost Tundry dokládá původní technika, vůz má pod kapotou originální motor, 4,6 litrový atmosférický osmiválec i originální převodovku. Stejný je dokonce i lak, který na takto používaném voze nevypadá vůbec špatně! Sheppard říká, že až na pár detailů vypadá vůz téměř jako nový, ani sedadla nejsou ošoupaná ani jinak poškozená.

Jediný problém nastal při 1.248.000 kilometrů, kdy vozu přestala fungovat zpátečka. To ale majitele neodradilo k tomu, aby vůz nechal opravit nebo ho dokonce prodat. Když potřeboval někam zacouvat, jednoduše ji zatlačil.

Za svůj vůz dostal nový




Když se automobilka dozvěděla o této naprosté raritě, oslovila Shepparda a nabídla mu za jeho starý vůz zbrusu nový, jako poděkování za věrnost a možnost použití staré Tundry k prozkoumání, aby po kompletním rozebrání mechanici zjistili skutečný stav každého dílu a na základě zjištěných informací pak automobilka pracovala na nových technologiích, které by zaručovaly výrobu takto kvalitních dílů, do budoucna. Ty by pak z jejich pick-upů udělaly nezničitelné stroje. Rozhodně tedy nejde ze strany automobilky o nějaký marketingový trik, ale o možnost, získat na prokázaných najetých kilometrech stav jednotlivých dílů.

Teď už se majitel pohání po státech v nové Tundře, v modelové řadě 2016. Snad urazí také tolik kilometrů! Stav starého vozu si můžete prohlédnout v galerii níže: