Technický stav podceňujeme stále více. Nejvíce kapaliny, baterii a pneu

i

Jsou sice lidí, kteří berou automobil jako člena rodiny a starají se o něj ve dne, v noci, ale většina řidičů taková není. Mají auto jako běžný dopravní prostředek, který je přepraví z bodu A do bodu B. A tak se vozu příliš nevěnují, což se může negativně podepsat na jeho technickém stavu.

Analýza je alarmující

V sousedním Polsku proběhla analýza, při které se otestovalo celkem 6 500 vozidel. Tato analýza měla ukázat, jak jsou na tom vozy v rámci svého technického stavu a jak o ně majitelé pečují. A výsledek? Ten lze označit za doslova alarmující.

Kapaliny

Ve více než polovině otestovaných vozidel musela být vyměněna brzdová kapalina, která mnohdy nebyla měněna od doby pořízení vozu. Též se objevovaly problémy s ostatními kapalinami ve voze, a to ať už šlo o jejich nekvalitu a stáří, nebo o to, že jí nebyl dostatek. Zkrátka nebyly kontrolovány.

Akumulátor

I tady téměř polovina řidičů zcela podcenila stav svého akumulátoru. Ve 45 procentech by měl být buď dobitý, nebo dokonce vyměněný, jelikož jeho stav neodpovídal tomu, co by bylo potřeba k bezproblémovému nastartování vozu. Zvláště v zimě se může nedostatečná péče o akumulátor vymstít tím, že nenastartujete.

Řízení

I tady řidiči nedbají technického stavu svého vozu. Různé defekty řízení byly zaznamenány na 44 procentech testovaných vozů. A je toho skutečně celá řada, například od špatně seřízené geometrie vozu, přes špatně fungující posilovač, po další problémy, jako jsou třeba technické závady.

Pneumatiky

I ty jsou podceňovány, přitom jsou tím jediným, co spojuje naše auto s vozovkou. Čtvrtina řidičů nemá ve svých pneumatikách správný tlak. Ten je nejenom nižší, ale mnohdy i zbytečně vyšší. Celých 20 procent řidičů dokonce jezdí i na pneumatikách opotřebovaných, které nemají dostatečnou hloubku dezénu.

Světla

I problémy se světly jsou stále častější. Týkající se celé čtvrtiny řidičů. Největším problémem je hlavně špatné seřízení světel, které buď oslňují protijedoucí řidiče, nebo nedostatečně osvětlují vozovku před námi.

                   

Jsou sice lidí, kteří berou automobil jako člena rodiny a starají se o něj ve dne, v noci, ale většina řidičů taková není. Mají auto jako běžný dopravní prostředek, který je přepraví z bodu A do bodu B. A tak se vozu příliš nevěnují, což se může negativně podepsat na jeho technickém stavu.

Analýza je alarmující

V sousedním Polsku proběhla analýza, při které se otestovalo celkem 6 500 vozidel. Tato analýza měla ukázat, jak jsou na tom vozy v rámci svého technického stavu a jak o ně majitelé pečují. A výsledek? Ten lze označit za doslova alarmující.

Kapaliny

Ve více než polovině otestovaných vozidel musela být vyměněna brzdová kapalina, která mnohdy nebyla měněna od doby pořízení vozu. Též se objevovaly problémy s ostatními kapalinami ve voze, a to ať už šlo o jejich nekvalitu a stáří, nebo o to, že jí nebyl dostatek. Zkrátka nebyly kontrolovány.

Akumulátor

I tady téměř polovina řidičů zcela podcenila stav svého akumulátoru. Ve 45 procentech by měl být buď dobitý, nebo dokonce vyměněný, jelikož jeho stav neodpovídal tomu, co by bylo potřeba k bezproblémovému nastartování vozu. Zvláště v zimě se může nedostatečná péče o akumulátor vymstít tím, že nenastartujete.

Řízení

I tady řidiči nedbají technického stavu svého vozu. Různé defekty řízení byly zaznamenány na 44 procentech testovaných vozů. A je toho skutečně celá řada, například od špatně seřízené geometrie vozu, přes špatně fungující posilovač, po další problémy, jako jsou třeba technické závady.

Pneumatiky

I ty jsou podceňovány, přitom jsou tím jediným, co spojuje naše auto s vozovkou. Čtvrtina řidičů nemá ve svých pneumatikách správný tlak. Ten je nejenom nižší, ale mnohdy i zbytečně vyšší. Celých 20 procent řidičů dokonce jezdí i na pneumatikách opotřebovaných, které nemají dostatečnou hloubku dezénu.

Světla

I problémy se světly jsou stále častější. Týkající se celé čtvrtiny řidičů. Největším problémem je hlavně špatné seřízení světel, které buď oslňují protijedoucí řidiče, nebo nedostatečně osvětlují vozovku před námi.

Diskuze Vstoupit do diskuze
74 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články
ArmádníZpravodaj.cz
ArmádníZpravodaj.cz
Ruský tanker Iljušin Il-78 může u hranic NATO maximálně provokovat, ale nic víc. Vlastním letounům přitom dává „neomezený“ dolet
Události247.cz
Události247.cz
Naftová a benzínová auta budou nadále jezdit, a to i přes zákaz EU. Podmínka pro jejich používání ale bude likvidační
VědaŽivě.cz
VědaŽivě.cz
Pod zákopy 1. sv. války probíhaly kruté bitvy v podzemí. Většinou bývalí horníci se snažili nepřítele podkopat
adbz.cz
adbz.cz
Túje zhoustnou a porostou jako nikdy předtím. Stačí jim dopřát mykorhizní roztok a sílu budou čerpat z hub