Kdo zamíří do autobazaru, nebo prochází inzertní weby, ten často hledí na to, kolik má vůz najeto. Zde funguje určitý psychologický blok, a pokud má vůz více, než si myslíme, že je dobré, vybíráme dále. Přitom může jít o zbytečnou chybu při výběru. Ano, jsou motory, které toho zase tolik nezvládnout, ale jsou i takové motorizace, které zvládnou a vydrží opravdu hodně.

Nejenom, že současný vyšší kilometrový nájezd na nich není problém. Oni bez problémů zvládnou i další. Tento výčet motorů se hodí tomu, kdo si vyhlédl auto a trochu ho trápí současný stav najetých kilometrů, tak pro toho, kdo plánuje s vozem jezdit více a častěji, než průměrný majitel auta. Pokud dojde ke koupi tohoto motoru, rozhodně nebudete zklamáni. Vydrží téměř vše. Jaké jsou ty nejlepší?

ZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

1.9 TDI

Na tuto motorizaci nedá celá řada lidí dopustit a moc dobře vědí proč. Jsou stále lidí, kteří hledí jenom na to, aby v kupované ojetině byl právě motor „té-dé-í“. Pokud není, hledají dále. V tomto směru musíme dát těmto lidem za pravdu. Tedy pokud mluvíme o motorizaci 1.9 TDI, nejlépe z roku 2000, o které lze s klidným svědomím říci, že se skutečně povedla. Tento motor nemá problém zvládnout i stovky tisíc kilometrů bez obav z toho, že by vyžadoval velké servisní zásahy.

Kromě odolnosti a životnosti nelze zapomínat ani na další klad, kterým je velmi dobrá spotřeba. I ta majitele vozu, kde je tato motorizace, rozhodně musí potěšit. Dobrou zprávou je, že motor najdete v celé řadě modelů, a je jedno, zda to má být Volkswagen, Seat, Audi, nebo je vaším vybraným vozem Škoda Fabia či Škoda Octavia. Pokud chcete sáhnout skutečně po tom nejlepším, hledejte motory označené kódy AXR nebo ATD, které mají výkon 100 koní. Ty stoprocentně nezklamou.

ZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

2.0 8V MPI

Jdeme na druhý motor a i ten je určitým potvrzením faktu, že koncern Volkswagen některé motory skutečně umí. Konkrétně mluvíme o motoru 2.0 8V MPI, o kterém někteří mluví jako o motorizaci, která je nezničitelná. Důvodem je hlavně celková jednoduchá, ale spolehlivá a plně funkční jednoduchost konstrukce. Motor je prověřený nejenom časem, ale také množstvím modelů, ve kterých byl používán. I to nahrává faktu, že se jedná o kvalitní volbu, který dokáže bez problémů zvládnout i delší nájezdy.




Snad jediným problémem, který se této motorizace týká, je vyšší spotřeba, která může řadě lidí dělat vrásky na čele. I proto lze najít na inzertních webech i bazarech řadu vozidel s touto motorizací, které byly předělány na plyn, a problém se spotřebou byl vyřešen. Při výběru motoru určitě doporučujeme variantu se 115 koňmi, která je tou s dobrým hodnocením. K dispozici totiž byla i jednotka s výkonem 130 koní, která sice také nebyla úplně špatná, ale ta první byla podstatně lepší. A i u tohoto motoru zaujme, že ho najdete pod kapotou řadu vozidel. Opět nechybí třeba tolik populární Škoda Octavia, nebo Škoda Fabia, stejně jako může jít o Volkswagen Passat či Volkswagen Golf.

ZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

3.0d M57

Od Volkswagenu se přesuňme k jinému Němci, tentokrát k BMW. A to k motorizaci s označením 3.0d M57. Jedná se o motor, který dokáže kombinovat dvě unikátní vlastnosti. Tou první je životnost motoru, který bez problémů zvládne i statisícové nájezdy. Proto z ojetin s vyšším nájezdem a tímto motorem pod kapotou nemusíte mít strach. Druhou unikátní vlastností je jeho výkon. Kdo hledá opravdu dostatečně výkonný diesel, ten nešlápne vedle. Tento motor se nabízel v různých variantách, s výkonem, který začínal na 184 nebo 193 koních u těch nejslabších a končil na 286 koních u těch nejsilnějších. O výkon skutečně nebyla nouze. Připomeňme však, že tyto parametry se podepisují i na vyšší spotřebě paliva.

Poprvé se tento šestiválec objevil již v roce 1998, který na trhu vydržel poměrně dlouho. V roce 2008 došlo k inovaci a představení motoru s označením N57, který sice měl své kvality, ale určitě ne takové, jako zmíněný 3.0d M57.  Pokud jeho kvalitu chcete sami vyzkoušet, poohlédněte se po vozech jako BMW X3, nebo BMW řady 3, kde ho pod kapotou stoprocentně najdete.