Motor je srdcem auta. Nejenom že od něho chceme, aby měl adekvátní výkon a také příznivou spotřebu. Od motoru očekáváme i určitou spolehlivost a životnost. Hlavně, když plánujeme pořídit diesel. V řadě případů to platí, ale jsou i motorizace, které se moc nepovedly. O jaké se jedná a od kterých je dobré u ojetin dát raději ruce pryč? Poradíme vám.

Mazda 2.0 CiTD

Ani vyhlášená japonská spolehlivost není důvodem, proč si koupit jakékoliv auto. Čas od času se objeví něco, co není úplně dokonalé. A to tento naftový motor, na který můžete narazit ve vozech Mazda 3, Mazda 5, Mazda 6. Pokud se na tuto motorizaci, která vstoupila na trh v roce 2002 zaměříme blíže, tak je třeba říci, že jejím výrazným problémem jsou komplikace se vstřikovacím systémem a také s dvouhmotovým setrvačníkem. Obojí se stane důvodem vaší návštěvy servisu.

ZDROJ FOTOGRAFIE: Freepik.com

BMW 2,0 d

Nejenom o japonských automobilkách, ale i o BMW se mluví jako o symbolu spolehlivosti. Tedy pokud se zrovna nejedná o tento motor, který měl pod kapotou kromě Bavoráků z řad 1, 3 a 5, nebo verzí X1 a X3 také Land Rover Freelander. Tento dvoulitr může přinášet problémy s četnými prasklinami a následné opravy potíží výrazně provětrají peněženku každého majitele.

Toyota 2.0 D-4D

Obecně se říká, že s Toyotou nebudete mít problémy. A to platí, pokud nebude pod kapotou tato motorizace. Najdete ji v modelech, jako Toyota Corolla, Toyota Avensis, Toyota Auris, Toyota RAV4, Toyota Previa II. I když na první pohled nemusí být špatným, později se setkáte s celou řadou problémů. Je to například vyšší spotřeba oleje, která by se ještě dala skousnout. Druhým problémem už je ale špatné těsnění pod hlavou, nebo komplikace se vstřiky.

ZDROJ FOTOGRAFIE: Freepik.com

Subaru 2,0 D




Pokud si plánujete pořídit vozy, jako je Subaru Forester, Subaru Impreza, nebo třeba Subaru Legacy, je dobré být na pozoru. V případě této naftové motorizace se nebude jednat o úplně dobrou volbu. Mezi hlavní komplikace, které se k motoru vážou, jsou problémy s EGR ventilem, stejně jako nelze zapomenout ani na dvouhmotový setrvačník.

Nissan 3,0 DI

Ani této značce se problémy s nedokonalou motorizací nevyhýbají. Tento motor byl využíván ve vozech Nissan Patrol, Nissan Terrano, Nissan Navara, Nissan Caravan. Na první pohled zajímavý třílitr se však ukázal jako šlápnutí vedle. To proto, že vlivem konstrukce nebyly dostatečně mazány válce tři a čtyři, což pochopitelně vedlo k dalším problémům a následně nešlo dělat nic jiného, než navštívit servis.

Mercedes 2,1 CDI

Nejenom symbol prestiže, ale i spolehlivosti. To je Mercedes. Tedy pokud to nebude ten s tímto motorem pod kapotou. Tato nafta se však používala také ve vozech značky Chrysler a Jeep. S přibývajícím nájezdem se objevují informace o tom, že motor začíná postupně ztrácet svůj původní výkon, stejně jako se objevují i informace o tom, že se mohou objevovat problémy s jeho studenými starty. Když k tomu přidáme ještě poruchy vstřiků nebo čerpadla, je celkem jasné, že i toto je krok vedle.