Těmto použitým dieselovým motorům je lepší se vyhnout

                   

Dieselové motory jsou často považovány za volbu, u které můžeme čekat jistotu spolehlivosti i dlouhé životnosti. Ne všechny se ale vždy povedou a tak se mohou objevit i takové motorizace, se kterými zažijeme spíše problémy. A proto je lepší vyhnout se jim obloukem. Jaké to jsou? Podívejte se s námi.

3,0 dCi, CDTi a TiD

Je celá škála automobilů, kde je tato třílitrová motorizace V6 pod kapotou. Konkrétně to jsou vozy Renault Avantime, Renault Espace, Renault Vel Satis, Opel Vectra C, Opel Signum, Saab 9-5. proto buďte obezřetní. K motoru se váže konstrukční problém, který může způsobovat jeho přehřívání. První výraznější komplikace se tak mohou objevovat už při nájezdu kolem 150 tisíc kilometrů.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

2,0 TDI

Motor Volkswagen 2,0 TDI najdeme třeba ve vozech Volkswagen Golf, Passat, Touran a Sharan; Audi A3, A4, A6; Škoda Octavia a Superb; Seat Altea, Toledo a Leon. Nejedná se však o úplně dokonalou volbu, a to hlavně kvůli riziku možných prasklin, ale i kvůli možným problémům s olejovým čerpadlem. Motor však procházel řadou úprav a modifikací. Nejvíce problémové jsou ty s rokem výroby 2003 – 2007. U těch novějších už byla řada problémů opravována.

2,5 V6 TDI

Je tu další motor VW, se kterým nemusíte být až tak úplně spokojeni, pokud se rozhodnete pro naftu pod kapotou. Motor najdete třeba pod kapotou vozidel Audi A4, A6, A8, Škoda Superb I; Volkswagen Passat. Často se můžete nechat zlákat jeho výkonem, ale dejte si pozor na možné problémy. Hlavně potom se vstřiky, stejně jako se uvádí i problém s olejem, nebo vačkovou hřídelí. Některých problémů si lze všimnout už po ujetí pouhých 100 tisíc kilometrů. Ostatně i to jsou důvody, proč s ním VW v roce 2004 skončil.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

1,5 dCi

Je opravdu celá řada aut, kde se tato naftová motorizace nachází. Jedná se se nejenom o Renaulty, jako třeba Twingo, Clio, Megane nebo Scenic. Dále najdeme motorizaci i pod kapotou vozidel Dacia, nechybí Mercedes třídy A, Suzuki Jimny, ale i některé vozy Nissan. A v čem je hlavní problém? Obecně se objevují četné a hlavně různorodé poruchy často už při nájezdu kolem 150 tisíc.

1,9 dCi

Ani tento naftový motor se příliš nepovedl. Pokud plánujete kupovat vozy jako Renault Clio, Renault Megane, Renault Laguna, Renault Espace, Nissan Primera, Mitsubishi Carisma, Volvo S40, Volvo V40, Suzuki Grand Vitara a tato motorizace je pod kapotou, je dobré být na pozoru. Zde platí to stejné co u předchozí jedna-pětky. S přibývajícími kilometry mohou stoupat rizika.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

2,0 TDCi

Vyhlédli jste si Ford Mondeo třetí generace, nebo třeba Jaguar X-Type? Pokud ano, zjistěte si, jaký motor mají tyto auta pod kapotou. Pokud je to tento naftový motor, který byl produkován v letech 2000 – 2009, je dobrá obezřetnost. Problémy s čerpadlem, nebo s ucpanými vstřiky, či komplikace s dvouhmotovým setrvačníkem jsou ty hlavní komplikace, které se mohou objevit.

2.0 CiTD

Proslulá japonská spolehlivost nemusí být vždy stoprocentní. A poznat to můžete ve chvíli, kdy si chcete koupit některý z vozů, jako Mazda 3, Mazda 5, Mazda 6, Mazda MPV. Pokud má mít pod kapotou tento dieselový motor, tak buďte na pozoru. Problémy s čerpadlem, dvouhmotovým setrvačníkem, i možné praskliny a náchylnost na špičkovou kvalitu oleje dělají z této naftové motorizace možný budoucí problém.

2,0 d

I když jsou vozy BMW často vyhlášeny svou kvalitou, mohou se objevit příklady, kdy se to až tak nepotvrzuje. A to jasně platí o této dvoulitrové naftě z let 1998 – 2005. Tento motor byl pod kapotou vozů, jako třeba BMW řady 1, BMW řady 3, BMW řady 5, BMW X1, BMW X3, Land Rover Freelander. A ukázalo se, že motor není až tak dobrý, jak se očekává. Vstřikovače nebo setrvačník, ale i další problémy mohou být s vyššími nájezdy na denním pořádku. Nutno také dodat, že novější provedení z let 2007 – 2009 může být méně problémové, ale také není stoprocentní.

Diskuze Vstoupit do diskuze
115 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články