Automechanici ho nesnáší: Řeč je o SUV s 0% poruchovostí. Tušíte, o jaké značce je řeč? Možná, ale jste vedle jak ta jedle

Noční můra autoservisů skutečně existuje. Průzkum prokázal, že existuje vůz, který je absolutně bezporuchový. A přitom se nejedná o žádný na silnicích nevídaný model.

i Zdroj fotografie: Eli Christman / Creative Commons / CC-BY-SA
                   

Mezi automobily je zcela běžné, že se na nich již v prvních pěti letech provozu objevují nejrůznější závady. Ať už závažné, které často zamotají mechanikům hlavu, nebo zcela drobné. Málokdy se však setkáte s autem, jež netrpí absolutně žádnými poruchami. Že to není možné? Ale ano, je. A pokud je právě pro vás bezporuchovost daného modelu klíčovým faktorem pro jeho výběr, pak právě vás by měl tento článek zajímat.

Je vlastně velmi zajímavé, jak dobře se některá auta prodávají navzdory prokázanému faktu, že patří mezi vysoce poruchová. Typickým příkladem je značka Dacia, jež se již řadu let objevuje na žebříčcích nejporuchovějších vozů vůbec. Ale protože je cena Dacií ve srovnání s konkurencí tak nízká, jejich majitelé prostě čísla poruchovosti záměrně přehlížejí. Přece to nemůže být tak hrozné, ubezpečují sami sebe. Vždyť náš soused má Dustera již tři roky a na žádné problémy s tím autem si nestěžuje. Ten možná ne, ale stovky jiných tráví na cestách do servisu ročně spoustu času, o nákladech na opravy nemluvě.

Spolehlivost jako klíč? Rozhodně správně

Ale pak tady máme základnu řidičů, kteří nehodlají riskovat. A raději si před koupí nového auta dobře prověří, zda jejich favorit nemá náhodou z pohledu spolehlivosti špatné renomé. A takový postoj lze jedině pozitivně kvitovat. Spolehlivost ve spojení se spotřebou vozu, objemem zavazadelníku a cenovkou vozu patří rozhodně k základním faktorům, jež berou zájemci o koupi nového vozu nejčastěji v potaz.

iZdroj fotografie: Eli Christman / Creative Commons / CC-BY-SA

V rámci spolehlivosti jednotlivých značek, a dokonce jednotlivých modelů aut se každoročně objevují nové a nové žebříčky. Jedině díky nim pak mají řidiči možnost se ve smyslu spolehlivosti správně rozhodnout, protože většinou vycházejí z tisíců konkrétních zkušeností odborníků, anebo přímo majitelů. A právě takovýto průzkum nyní vyjevil neuvěřitelný fakt. Jedno konkrétní SUV vykazuje zcela nulovou poruchovost.    

22 000 majitelů hodnotilo své vozy

Britský magazín What Car každý rok realizuje průzkum, ve kterém hodnotí zkušenost s vozy do pěti let 22 000 majitelů. A to je počet, který je již spolehlivě vypovídající. Výsledky průzkumu jsou řazeny do jednotlivých kategorií a konkrétně mezi elektrickými SUV se nečekaně objevil jeden vyslovený premiant.

iZdroj fotografie: Eli Christman / Creative Commons / CC-BY-SA

Když tvůrci průzkumu zjistili, že tento vůz nevykazuje ani tu nejmenší poruchu, nechtěli tomu věřit a hledali, zda nedošlo v rámci ankety k nějaké chybě. Ale nebylo tomu tak. Prostě toto SUV je 100% spolehlivé bez nejmenší poskvrny. Jak uvádí jeden z názorů majitelů daného vozu na What Car: „Tohle je rozhodně nejspolehlivější auto, které jsem kdy vlastnil.“

Mustang Mach-E jako absolutní vítěz

Takže konec tajností. O který vůz se konkrétně jedná? Vítězem v absolutní bezporuchovosti mezi vozy se stářím do pěti let se stal Mustang Mach-E. Ano, a to i navzdory tomu, že právě Ford nemá v rámci plně elektrických vozů nikterak bohaté zkušenosti. Ani jeden z majitelů tohoto modelu Mustangu nenahlásil ani jedinou drobnou závadu na svém voze.

To je přímo fantastický výsledek, o kterém se výrobcům Tesly ani nesní. Vezměte si, jak skvělé by byly Tesly, kdyby jejich poruchovost klesla v celkovém měřítku třeba jen o 50 %. Ale kvalitní marketing holt dělá své a Tesly se stejně jako zmiňované Dacie prostě prodávají na výbornou navzdory svojí neblahé pověsti.

Potvrzuji, je to geniální vůz

A nejen, že je tedy Ford Mustang Mach-E spolehlivý, ale také uživatelsky je to rozhodně vynikající vůz. Měl jsem možnost sám otestovat Mustang Mach-E AWD v ceně 1 824 000 Kč (nicméně cenovka klasické verze začíná již pod 1,5 miliony) a vůz jsem si tehdy nemohl vynachválit. Mach-E ujel reálně přes 500 km na jedno nabití, z domácí zásuvky nabíjel 13 km za hodinu a jeho jízdní vlastnosti byly přímo vynikající. Ta přesnost řízení, vynikající tuhý podvozek, efektivita brzd, ale také stabilita vozu v zatáčkách, to byla prostě fantazie.

iZdroj fotografie: Ford

K tomu tu máme zavazadelník se sympatickým objemem 519 litrů, pohon 4×4, zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,1 vteřiny a špičkový design jak z exteriérového, tak interiérového pohledu. Shrnuto podtrženo, Mustangu Mach-E prostě nic, ale vůbec nic nechybí. Testoval jsem již stovky aut, ale právě Mustang Mach-E patří k těm vozům, které bych si bez rozmýšlení pořídil, pokud by byl elektromobil v daný moment v mém hledáčku. A to tím spíše, když vím, že se jedná o bezporuchovou záležitost.

Tohle auto je prostě z celkového pohledu jeden velký splněný sen o vynikajícím elektromobilu. A to bez ohledu na to, že jeho koncept vychází původně z burácejícího osmiválce, což fanouškům klasického Mustangu trochu trhá srdce. Každopádně se elektrická verze Mustanga jeho tvůrcům podařila prakticky ze všech úhlů pohledu.  

Pořídili byste si elektromobil?

Diskuze Vstoupit do diskuze
101 lidí právě čte
Autor článku

Jiří Louthan

Zkušený automobilový novinář, který seděl za volantem více než 500 různých aut, přináší svůj bohatý repertoár zkušeností do nového pořadu AutoŽivě. Můžete ho sledovat na české službě Stream i YouTube.

Zobrazit další články