Tesla je horší než Fiat a stěží překoná Dacii. Kontrola TÜV si posvítila na smutnou realitu, Elon Musk ji tiše přehlíží

Super kvalitu za nízkou cenu od Dacie nikdo nečeká. Tesla je jen o stupínek lepší, problémy s poruchovostí neřeší.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Pokud nevíte přesně, co označuje zkratka TÜV, jistě alespoň tušíte, že má co do činění s kvalitou. Přeloženo z němčiny, TÜV znamená Technické kontrolní sdružení a jde o německou organizaci, která se zabývá testováním veškerých možných výrobků. Sdružení vydává certifikáty jakosti, je aktivní v oblasti energetiky, ekologie. Funguje jako nezávislá konzultační společnost. A zaměřuje se na ochranu spotřebitele.

Elektromobily? Prošla pouze polovina

TÜV je v Německu největší kontrolní společností, v oblasti automobilové dopravy v podstatě synonymem technických kontrol. Organizace každý rok vydává zprávu a reportuje o technickém stavu a poruchovosti automobilů. Včetně elektromobilů. TÜV prověřil čtyři nejpoužívanější elektrické vozy, dva se umístily v hodnocení relativně dobře a zbylé dva naopak klesly svou spolehlivostí a poruchovostí pod průměr. 

iZdroj fotografie: Pixabay

Ještě jinak, všechny elektromobily se ukázaly svou poruchovostí spíše jako průměrné, s obtížemi zejména na brzdách, světlech a podvozku. Podle TÜV je vůbec nejporuchovějším elektromobilem Tesla Model S s problémy v jednotkách, součástkách, zejména na zavěšení. Prověření bylo provedeno na automobilech po třech letech provozu. Kromě Tesly jsou na seznamu kontroly dále také BMW i3, Renault Zoe a Smart ForTwo Electric Drive. 

Smart v pořádku, Tesla jako Dacia!

Nejméně závad mezi testovanými elektromobily se projevilo u Smartu ForTwo s poruchovostí 3,5 % počítáno na všechny testované vozy. Při srovnání se 129 testovanými modely se spalovacími motorem se pak Smart umístil na slušném 50. místě celkově. Není divu, příbuzenství s Mercedesem se vyplácí. Dobře na tom je i BMW i3. Tomu se blíží konec výrobního cyklu. Škoda, s problémy s potkávacími světly a brzdovými kotouči je poruchovost 4,7 % velmi dobrým výsledkem. Renault Zoe je pak s 5,7 % poruchovostí mezi padesáti nejhoršími vozy ve zprávě. 

Tesla Model S ještě jednou a podrobněji. Poruchovost 10,7 % znamená, že jedno z deseti aut je na tom špatně. Odpružení, potkávací světla, mlhovky. Horší než tento prémiový automobil je na tom jen Dacia s modelem Lodgy (10,9 %) a Duster (11,1 %). To, že je Tesla takto poruchová, v žebříčku za Fiatem Punto a před Dacii, je jistě podnětem pro výrobce k zamyšlení nad zlepšením kontroly výstupní kvality. 

Co myslíte, je Tesla kvalitní anebo je to jen naleštěné pozlátko?

Zdroj: TÜV

Diskuze Vstoupit do diskuze
98 lidí právě čte
Autor článku

Filip Rakovan

Dráhu motoristického žurnalisty zahájil v době tištěných médiích v časopise Speed a prošel velkou řadou renomovaných tuzemských časopisů, například Carauto, český TopGear. Následně zakotvil v online světě a pozvedl na špičkovou úroveň ve své době prestižní magazín Autoweb. Řídil snad vše, co má čtyři kola, od litrového hatchbacku po F1. Pořádá kurzy pro řidiče a amatérské závody, vyjadřuje se k problematice v televizi. A hlavně dnes s radostí píše na AutoŽivě.

Zobrazit další články
ArmádníZpravodaj.cz
ArmádníZpravodaj.cz
„Zelenského mírový plán je jedinou cestou vpřed,“ tvrdí zarputile ukrajinský diplomat Ihor Žovkva
Události247.cz
Události247.cz
Ve velkochovu se mezi živými kuřaty povalovaly uhynulé kusy. Dan-Moravia Agrar dodávala i pro Vodňanské kuře
VědaŽivě.cz
VědaŽivě.cz
Průmyslová automatizace se rychle rozvíjí: tyto trendy bychom neměli ignorovat
adbz.cz
adbz.cz
Ze 2 bytů udělali 1: „Intimní“ a „denní“ zónu v pastelových barvách oddělují posuvné dveře přes celou stěnu