Tesla na Nürburgringu: Použila prototyp a čas nebyl oficiálně potvrzen

                   

Když Porsche Taycan vyrazilo na Nürburgring, vyzvalo svého největšího konkurenta Teslu, ať ho zkusí porazit. Elon Musk nejprve zveřejnil pár tweetů o tom, že Tesla do Německa skutečně míří, ale nakonec se tak nestalo. Tedy až do současné doby. Tesla se skutečně na tomto prestižním okruhu objevila, projela ho a oznámila, že německého konkurenta porazila. Vše má několik ALE.

Tesla použila prototyp

Porsche použilo na Nürburgringu klasický sériový model Taycan (tedy pokud pomineme několik nutných úprav souvisejících s bezpečností). V případě Tesly se však najednalo o sériovou verzi vozu. Model S, který se v Německu na okruhu proháněl, byl totiž pouze prototyp auta. Je tedy otázkou, kolika případnými budoucími úpravami ještě tento model projde, kdy půjde do prodeje a zda se vůbec začne v této podobě vyrábět. Nejde tedy o úplně rovný souboj, což musí být jasné každému.

Navíc Tesla Model S prošla před startem řadou specifických úprav hlavně v oblastech podběhů kol, ale i v oblastech pneumatik které aktuálně nejsou k dispozici na trhu. Také se hovoří o tom, že tento prototyp využíval hned 3 elektromotory, zatímco klasická Tesla Model S má pouze 2. Že jde o zcela jiný vůz než současný prodávaný potvrzuje i jeho označení, které je P100D. Žádné takové auto k prodeji v portfoliu Tesly nenajdeme. To vše samozřejmě vrhá na úspěch automobilky stín pochybností.

Čas není oficiální

Elon Musk se hned po absolvování jízdy na Nürburgringu začal chlubit tím, že Tesla porazila Porsche. A to dokonce o celých 20 sekund, což už je poměrně dost. Konkrétně zajela čas 7 minut 23 sekund. Tomuto času samozřejmě věřit můžeme, jelikož není až tak nereálný. Faktem ale je, že se nejedná o oficiální čas v tom směru, že s tímto výsledkem zatím přišla pouze Tesla a nikdo třetí ho zatím nepotvrdil, ani ho nelze jinde oficiálně dohledat. Je tedy otázkou, zda může být skutečně využíván k porovnání s Porsche Taycan, nebo nikoliv.

Diskuze Vstoupit do diskuze
144 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články