Tesla aktuálně čelí poměrně velkému vyšetřování, které se týká baterií v některých vozech. Podle americké agentury pro bezpečnost silničního provozu automobilka věděla o problémech s bateriemi a na základě daného zjištění měla spustit svolávací akci a baterie vyměnit. Místo toho však poslala do dotčených vozů novou softwarovou aktualizaci, která měla problém zakrýt.

Problém ve více než 2 000 vozidlech

Počet vozidel s problémovou baterií rozhodně není nijak malý. Podle zprávy americké agentury pro bezpečnost silničního provozu se problém týká více než 2 000 automobilů. Konkrétně má jít o vozy Model S a dále Model X. A to takové, které byly vyrobeny v letech 2012–2019. Podle odhadů se má jednat o dva tisíce vozů, které mají podle zjištění vadnou baterii. Že se něco takového stalo však předmětem vyšetřování není. Vyšetřuje se to, proč ji Tesla nevyměnila a místo toho vydala softwarovou záplatu, která má problémy zakrýt.

Problémem je zvýšené riziko požárů

Problémy s bateriemi zhruba ve dvou tisících vozech mohou způsobit požár celého automobilu. Po několika prvních, které vznikly se Tesla rozhodla zjistit příčinu. A ukázalo se, že problém bude skutečně v bateriích. Místo aby došlo k výměně u problémových kusů se automobilka rozhodla problém zakrýt pomocí softwarové aktualizace. To je předmětem vyšetřování.




Tesla se pochopitelně brání ním, že klasická výměna baterií rozhodně nebyla nutná, jelikož aktualizace dokáže problém eliminovat, a tak budoucí požáry u problémových Tesel rozhodně nehrozí.

Aktualizace zkrátila dojezd

Ať už má pravdu vyšetřovací komise nebo Tesla, je třeba dodat, že ještě tu jsou samotní majitelé. Ti mohou stále žít ve strachu z toho, že aktualizace nemusí problémům zabránit. A potom je tu ještě jeden aspekt. Po aktualizační záplatě došlo k tomu, že se řadě vozům snížil dojezd v průměru o 40 kilometrů. To je zhruba 10 procent, což už je poměrně velká vzdálenost.