Tesla už zase překonala Porsche. Tentokrát v testech Euro NCAP

                   

Boj automobilek Tesla a Porsche je větší, než se zdá. To, co na začátku vypadalo jako zcela běžný konkurenční boj začíná přerůstat do poměrně velkých rozměrů. Obě automobilky chtějí ukázat, že jsou lepší, něž ta druhá. A to v řadě parametrů, jako jsou třeba časy na různých okruzích, stejně jako třeba hodnoty dojezdu. Zde nutno říci, že Porsche Taycan utrpělo poměrně výraznou porážku. A to podle metodiky měření agentury EPA, která mu vypočítala podstatně nižší dojezd, než udává a než byl zjištěn hodnotou WLTP. Není to ale jediná porážka, která v poslední době přišla.

Crash testy Euro NCAP byly také lepší pro Teslu

Když se podíváme na Porsche Taycan a konkurenční Teslu, musíme říci, že nevraživost je mezi nimi hlavně proto, že obě automobilky chtějí mít ten nejlepší elektromobil na trhu. Ten si lidé ale nekupují jenom podle výkonu, nebo dojezdu. Stejně jako u jiných vozidel, i zde se hledí na bezpečnost. Dobrou metrikou, jak ji zjistit jsou výsledky testů Euro NCAP. A nutno říci, že i tady vyhrála Tesla.

Porsche Taycan

Začneme tímto vozem, u kterého už na úvod musíme říci, že celkově dostal plný počet, tedy pět hvězdiček. Roli ale v souboji s Teslou pochopitelně hrají také jednotlivé parametry. V bezpečnosti dospělých dostalo auto 85 procent a v bezpečnosti dětí jenom o 2 procenta méně. V rámci bezpečnosti chodců bylo Porsche Taycan hodnoceno 70 procenty a jeho bezpečnostní systémy dostaly 73 procent. Obecně jde o skvělé výsledky. Ale na Teslu to nestačilo.

Tesla Model X

Americká automobilka na tom byla přece jenom trochu lépe. Dominovala v bezpečnosti pro dospělé, kde získala 98 procent. Slušná hodnota 81 procent se týkala i bezpečnosti dětí. Pokud jde o bezpečnost chodců, získala Tesla Model X hodnocení 72 procenty. Kde však jasně dominovala, to jsou bezpečnostní systémy. Zde se pyšní hodnocením 94 procent. Tím auto jasně ukazuje, jak skvěle dokáže případným nehodám předcházet.

Diskuze Vstoupit do diskuze
90 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články