Vzali jsme Mercedes-Benz třídy V na 4 000 km dlouhý roadtrip do Rumunska. A takové jsou naše pocity

Když přemýšlíte o dokonalém autě na roadtrip v zahraničí, Mercedes V Class automaticky vystupuje jako jedna z nejlepších možností.

i Zdroj fotografie: Michal Šimunek pro AutoŽivě
                   

Proč je ale luxusní MPV tak skvělá volba pro dobrodružství na cestách? Abychom vám dokázali správně a upřímně odpovědět, vydali jsme se na vlastní roadtrip po Maďarsku a Rumunsku, kde jsme najeli přes 4 000 km a vyzkoušeli vše, co vás během roadtripu může potkat.

Komfort na prvním místě

Začneme nejprve za volantem. Posez v řidičově sedačce nabízí fantastický výhled a přímočarou ergonomii. Palubní deska je kvalitně a elegantně zpracovaná. Poskytuje emoci a pocit, že nesedíte v 5 metrů dlouhém MPV, ale v klasickém sedanu nebo combi od Mercedesu.

Pokud bychom sedadla řidiče a spolujezdce pojmenovali jako Business Class, pak druhá a třetí řada sedadel nabízí pocit cestování First Class. Celé Véčko je snadno přístupné i na stísněném parkovacím místě díky elektricky ovládaným posuvným dveřím, které se otevírají dokořán. Zevnitř může dveře otevřít nebo zavřít stisknutím tlačítka jak cestující vzadu, tak řidič vpředu. Rovná podlaha a masivní prostor nad hlavou usnadňují jakýkoliv pohyb v kabině i manipulaci s velkým nákladem, kolem, lyžemi atd.

Dveře zavazadlového prostoru mají chytře oddělené otevírání. Buď je můžete otevřít celé, což například v dešti tvoří příjemnou střechu nad hlavou pro komfortní maunipluaci se zavazadly a nákladem, ale může být i na obtíž při podélném parkování nebo ve stísněných prostorech. Němečtí inženýři ale mysleli na vše a máte možnost otevřít pouze skleněné okno zadních dveří, které díky jeho velikosti také umožňuje komofrtní přístup k zavazadlovému prostoru.

Pocity z jízdy

Nutným bodem k perfektnímu roadtripu je zkrátka komfort. A Mercedes V Class si právě na komfortu zakládá. Jízda v něm je neskutečně pohodlnou záležitostí. Od vysoce kvalitních sedadel po tichý interiér a úžasné odhlučnění vytváří prostředí, kde se cítíte jako doma. Auto bravurně zvládá vysoké dálniční rychlosti, při kterých polyká kilometry jako by se nechumelilo. Určitě vám do hlavy teď skáče klasická česká otázka „A kolik to žere?“

Spotřeba nás mile překvapila, i při vysokých rychlostech dosahovala v průměru 6 až 7 litrů na 100 kilometrů. Na okreskách nás ale auto překvapilo ještě víc, na sportovní režim se pocitově celé auto zpevní a kupodivu velice dobře drží do zatáček. Jízda s Véčkem byla jako v kombíku na steroidech. Zkrátka nic, na co byste nebyli zvyklí, ba naopak se dynamika vozu od odezvy na plyn až na řazení chovala velmi dobře.

Na naší cestě po Maďarsku jsme si hned na začátku uvědomili, jak důležité je mít prostorné a pohodlné auto, kde můžete trávit hodiny na cestě bez pocitu únavy. Véčko nám takovou pohodu nabídl naplno. Zadní sedačky se dají posunout cirka o 50 cm, což ve spojení s posunutím i přední sedačky spolujezdce úplně dopředu utváří přes 1 metr místa na nohy.

Pasažéři na zadních sedadlech se tedy v ten moment cítí jako v soukromém letadle. Pod rukama nám prošly vozy typu S-Class, řada 7 od BMW, Audi A8 a můžeme s klidem na srdci prohlásit, že Véčko má rozhodně nejpohodlnější místo vzadu. Může tedy s přehledem konkurovat i vlajkovým lodím automobilek, co se komfortu na zadních sedadlech týče.

Více než jen MPV

Mercedes V Class není pouze MPV, je to něco mezi dodávkou, karavanem a luxusní limuzínou. Díky inteligentně navrženému interiéru se snadno přeměňuje z prostorného rodinného auta na elegantní kancelář na čtyřech kolech nebo dokonce pokoj s výhledem. Během naší cesty jsme nenašli žádné jeho mínus.

Měli byste si ho koupit?

Ano, je to Mercedes. Ano, je vyroben podle vysokého standardu a ano, neexistuje žádné jiné MPV nebo minivan, které by nabídlo téměř stejnou úroveň kultivovanosti pohodlí a luxusu.

Za zapůjčení děkujeme Mercedes-Benz Praha

Je i podle vás třída V nejlepší MPV?

Diskuze Vstoupit do diskuze
68 lidí právě čte
Autor článku

Jiří Louthan

Zkušený automobilový novinář, který seděl za volantem více než 500 různých aut, přináší svůj bohatý repertoár zkušeností do nového pořadu AutoŽivě. Můžete ho sledovat na české službě Stream i YouTube.

Zobrazit další články