Tlačítko klimatizace, které se nesmí mačkat za deště, při jízdě za kouřícím autem nebo při vyhřívání čelního skla

                   

Už docela dlouho má klimatizace automobilu režim recirkulace: to je stav, kdy záklopka zablokuje proudění vzduchu zvenku a ventilátor začne pohánět vzduch uvnitř kabiny. Dříve byla poloha této záklopky ovládána posuvníkem s lankem nebo táhlem.

Většina automobilů je nyní elektrifikována, a proto se recirkulace aktivuje stisknutím tlačítka. Bez ohledu na to, jak složitý je klimatický systém a bez ohledu na jeho ovládání, je princip fungování recirkulace všude stejný. A spolu s tím i pravidla pro používání této funkce.

Při jízdě za kouřícím nákladním automobilem

Nebo autobusem tedy máte možnost neinhalovat plyny zvenku, ale dýchat vzduch z kabiny.

iZdroj fotografie: Freepik
Zdroj fotografie: Freepik

Na začátku zahřívání interiéru a zejména čelního skla

Nasáváním teplého vzduchu z prostoru pro cestující zrychlíme odmrazování čelního skla. Navíc může být venkovní vzduch po dešti vlhký. Koneckonců prochází skrz sání vzduchu, kde často kondenzuje voda. A v zimě zde začíná tát sníh z rozpáleného motoru.

Na začátku chlazení prostoru pro cestující

Když je klimatizace zapnutá v horku. Účinek je stejný jako v předchozím případě. Je lepší chladit chladnější vzduch z kabiny než horký venkovní vzduch.

Nemá cenu, abyste recirkulaci nechali zapnutou po dlouhou dobu, a to ani za suchého počasí. Vzduch, který řidič a cestující dýchají, rychle zatuchne. A navíc je vlhký, takže se začnou mlžit skla. V létě je tento účinek méně výrazný, protože klimatizace vzduch účinně vysuší. Na podzim je vlhkosti více a topení není účinným prostředkem při řešení vysoké vlhkosti.

iZdroj fotografie: Freepik

Ve vlhkém podzimním počasí je tedy lepší  tlačítko recirkulace nepoužívat. U často používaných vozů stojí za to občas zkontrolovat, zda se klapka zcela otevírá. To při troše citu poznáte podle zvuku.

Diskuze Vstoupit do diskuze
119 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články