Totální zvrat na trhu s auty: Revoluce přijde již v lednu, končí stará pravidla a vše bude jinak

Nová doba s sebou přináší také nové modely v oblasti prodeje aut, které naprosto mění dosud zaběhlé pořádky. Revoluce na trhu je zkrátka tady a my si budeme muset zvyknout.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Pokud máte doma potomka v pubertálním věku a dostali jste se s ním někdy do diskuse, proč se dané věci dělají jinak, než se dělali za vašich mladých let, možná jste se jen dočkali jen lakonické odpovědi v podobě dvou slov: „Nová doba“. A pokud jste (jako já) po tomto sdělení jen suše polkli a sledovali, jak vaše dítko vítězně odchází středem, aby vás nechalo s pocitem naprostého „old school loosera“, nejste v tom zdaleka sami. Nicméně, naši mladí mají pravdu. A to dokonce i v autech. Pojďme se na ty novoty podívat společně.

Změny ve způsobu prodejů znamenají revoluci

Od nového roku totiž BMW Group zahájí implementaci modelu přímého prodeje ve vybraných evropských zemích, počínaje nejprve značkou. Postupné rozšíření do celé Evropy se pak očekává od roku 2026. Jaké jsou plány této značky pro příští roky a jaké jsou přínosy, které model přímého prodeje přinese do Evropy? Účetní od BMW by vám to tuším vysvětlili velmi rychle, držíce u toho v rukách šanony, na jejichž hřbetu by bylo napsáno „Snižování výdajů – akutní!“ Pochopitelně, jde (mimo jiné) i o peníze.

Škoda začíná zavírat svá dealerství. Se značkou skončí každý třetí prodejce, řidiči to budou mít dál i do servisu

Nové vozy BMW a MINI se tak budou v budoucnosti prodávat prostřednictvím agenturního modelu. Prezentace samotné značky pak uvádí, že to přinese zákazníkům, partnerům a samotné BMW Group značné výhody, včetně cenové transparentnosti. Navíc BMW Group digitalizuje celý nákupní proces. Zákazníci budou mít možnost svobodně vybrat mezi fyzickým a digitálním nákupem a přecházet kdykoli mezi nimi, díky integrovanému IT systému. Zákazníci budou ít navíc stále mít přístup k husté distribuční síti.

Využití sítě showroomů jako jeden z největších bonusů

„Přechod na přímý prodej s distribučními partnery je klíčovým milníkem v naší reorganizaci prodeje zahájené v roce 2020. Nový prodejní model umožní přímou komunikaci s našimi zákazníky a poskytne tak BMW Group přímý kontakt s nimi. Naším cílem je zvýšit spokojenost zákazníků a zkušenost se značkou díky novému distribučnímu modelu a nabídnout zákazníkovi nejlepší prémiový zážitek v oboru,“ vysvětluje Pieter Nota, člen představenstva.

iZdroj fotografie: Depositphotos

A ačkoli jde o výraznou digitalizaci celého procesu, bude model bude využívat stávající dealerskou síť. Tím se využije jedna z hlavních výhod velké společnosti – dobře fungující a etablovaná prodejní struktura, budovaná po dlouhá desetiletí. Partneři BMW pravděpodobně ocení nová obchodní řešení především z důvodu jeho větší předvídatelnosti. Provize za každé jedno vozidlo totiž budou vypočítávány předem, všichni účastníci obchodu tak budou v každém okamžiku vědět, jak si finančně stojí.

Pozitivní reakce a brzké uvedení v Čechách

Zřejmě očekávatelně proto obchodní partneři reagovali na nový prodejní model u BMW Group velmi pozitivně, což dokládá i fakt, že podpisy smluv týkajících se značky MINI od všech partnerů v Evropě proběhly bez komplikací. Tento model bude zatím platit v Itálii, Švédsku a Polsku, ale v nadcházejících letech se rozšíří i do dalších evropských zemí. Tedy i do Čech, kde si budeme moci zvolit online nákup nebo „klasiku“ na pobočce, a kdykoli mezi těmito způsoby přecházet. Nová doba? Neviděl bych to jinak.

Jak se těšíte na nové způsoby v prodeji aut?

Zdroj: BMW
Diskuze Vstoupit do diskuze
131 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články