Toto podivné chování vozu neznamená, že musíte navštívit autoservis

                   

Autoservis bychom měli navštívit vždy, kdy se nám na našem voze něco nezdá. Hlavně potom v případech, kdy nám to vůz signalizuje. Jsou ale i situace, kdy se auto může chovat na první pohled podivně a zvláště, ale návštěvu servisu to nutně nevyžaduje. O jaké případy se jedná? Na výčet pěti hlavních takových situací se podíváme společně.

Podivné rozjezdy a zastavení

Řada lidí může být znepokojena z chování vozu s automatickou převodovkou. Hlavně potom když do takového auta přesedlají z manuálu. Najednou netuší, co vše se může dít. Kromě polohy P a polohy D nebo R je tu také poloha N, která značí neutrál. Pokud je zařazen, auto nepojede, ale zároveň není zabrzděné. Z kopce se tedy klidně může rozjet. Také se může objevit problém s automatickou brzdou, kdy i po zařazení voliče D a povolení brzdy vůz nejede. Jednoduše proto, že je třeba sešlápnout plyn a až potom k rozjezdu dojde. Jak vidíte, ani jedno není důvodem navštívit autoservis. Stačí se jenom s automatem naučit.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Nepříjemné zvuky po nastartování

Pokud v zimě otočíte klíčkem, motor naskočí a vy chvíli slyšíte různé ne úplně standardní zvuky, nemusí to být vždy závada. Pokud nejde opravdu o něco, co vám přijde zvláštní, může jít o normální věc a autoservis není nutné navštěvovat. Obecně jsou tyto zvuky důvodem toho, že je motor velmi studený. Jakmile se lehce zahřeje na provozní teplotu, hluk je pryč. Když opravdu nejde o hluk výrazně podezřelý, a objevuje se jenom po nastartování, není důvod se znepokojovat.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Skvrna pod autem

Všimli jste si, že je pod vaším vozem skvrna? Může se jednat o unikající chladicí kapalinu, stejně jako se může jednat o unikající olej. Ale stejně tak se může jednat také o něco zcela banálního. A to o takzvaný kondenzát. Ve vozech s klimatizací při jejím fungování dochází právě k tvorbě kondenzátu. Jde o běžnou vodu ze vzduchu, která je následně vypuštěna pod auto. V horkých a zároveň lehce vlhkých dnech si můžete všimnout, že se kondenzátu tvoří opravdu mnoho.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Zaseknutý volant

Řada lidí sedne do vozu, snaží se otočit volantem, ale ono to nejde. Není důvod zmatkovat ani volat autoservis. Jde o zcela běžnou věc. Pokud není klíček v zapalování, jde o přirozenou vlastnost. Tedy bezpečnostní funkci. Stačí klíček vložit do zapalování, otočit s ním, zároveň pohnout volantem a bude odblokován. Po nastartování bude vše stoprocentně fungovat tak, jak má. Zkušený řidič to ví, ale začátečníka by to mohlo vylekat.

Změna tuhosti řízení

Ne, nemusí se hned jednat o problémy s posilovačem. Pokud se změní tuhost řízení, pátrejte nejprve po tom, zda se nezměnil režim vozu. Řada aut nabídne různé varianty jízdních režimů, jako jsou ty komfortní, sportovní, ale i režimy určené do města. Vlivem toho může dojít i ke změně tuhosti řízení, což se projeví na tom, že otáčení volantem je buď snadnější, nebo naopak těžší. Změňte daný režim do původního, na který jste zvyklí, nebo nastavte individuální tuhost a problém je vyřešen.

Diskuze Vstoupit do diskuze
53 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články