Teploty pod bodem mrazu dělají vrásky na čele mnoha řidičům. Jak proto, že jízda na silnicích může být nebezpečná, tak i proto, že ráno musí vstávat dřív, aby svůj omrzlý automobil připravily na jízdu. Řada lidí při tom dělá mnoho chyb, které vedou i výraznému poškození automobilu.

Na kliky opatrně

Pokud je auto viditelně omrzlé, dejte si pozor na to, jakou silou vezmete za kliku. Hlavně u těch plastových. Silný a prudký pohyb může znamenat, že vám klika zůstane v ruce. Tím, jak byla přimrzlá jste ji místo otevření vozu utrhli. Proto postupujte šetrně, lehce s ní hýbejte, vrstva ledu se naruší a potom by neměl být s otevřením problém.

Zrcátka nesklápějte

Pokud jste zvyklí po zaparkování sklopit zrcátka, v zimě to nedělejte. Pokud je sklápíte ručně, může při jejich odklopení zpět hrozit to, co v případě kliky. Můžou vám jejich části prasknout, nebo se dokonce odlomit. Funkci automatického sklápění v zimě vypněte, jelikož vlivem námrazy by mohlo dojít k namáhání, ale i poškození motorků.

Pozor na těsnění dveří

Guma u dveří slouží k tomu, aby nám do vodu nezatékala voda. Může však celkem nepříjemně přimrznout. Poklud jste už zvládli otevřít kliku, ale dveře jsou stále přimrzlé, rozhodně za ně neškubejte. Použijte rozmrazovač, a ten naneste po celé délce dveří. Led povolí a vy je otevřete. Dále nezapomeňte těsnění důkladně osušit a také ošetřit, abyste dalšímu zamrzání předešli.

V zimě auto raději nemyjte




Mytí v zimě má svá pravidla. Pokud neparkujete v garáži, kde je teplota nad nulou, raději ho nemyjte vůbec. Když už, tak jenom v době, kdy bude následující dny nad nulou. Jinak zatečená voda zamrzne i tam, kde by k tomu rozhodně docházet nemělo.

Ohřívejte za jízdy

Chybou je také nastartovat a nechat auto běžet na volnoběh. Ani toto mu neprospívá. Správný ohřev motoru by měl probíhat za jízdy, která by měla být pozvolná, v nízkých otáčkách.