Toyota stvořila monstrum se zvířecím jménem. Zapomeňte na Kodiaq, tohle je trochu jiný level

Zatímco většině „tunerů“ stačí pár samolepek z benzinky, někteří naopak vyžadují naprosté maximum. Přesně pro ty je určena edice Toyoty Land Cruiser Black Bison.

i Zdroj fotografie: Wald International
                   

V případě článku o úpravě terénní Toyoty s názvem „Black Bison“ začnu zcela netypicky – stačí se totiž podívat do galerie, a budete mít jasno. Nebo přinejmenším budou mít jasno ti, kdož tak trochu rozumí světu, jejž velmi dobře vystihují kreace od známého německého tunera Mansoryho. Že máte Fabii 1.0 TSI a nechápete, proč mít v autě 900 koní? Pak se velmi omlouvám, tohle je zkrátka jiný svět. Ale možná tím spíš by i nás, co máme „normální“ auta, mohl zajímat. A fascinovat současně. Pojďme se na něj s redakcí AutoŽivě.cz podívat společně.

Inspirace německými lídry tuningové scény? Jen zdánlivě

Někomu totiž zkrátka konfekce nestačí. A to ani velmi kvalitní kofekce v podobě jedněch z nejlepších off-roadů planety. Zkrátka nestačí koupit si běžnou Toyotu Land Cruiser a spokojit se s jejími už tak impozantními rozměry a schopnostmi. Ale každý „problém“ má řešení. I tento. A tak japonský tuner Wald International přišel s řešením pro ty nejnáročnější – edicí Black Bison Desert Series pro Toyotu Land Cruiser Prado J250. A z robustního SUV udělal skutečné terénní monstrum.

Přihlaste se k našemu newsletteru a mimo jiné získáte možnost účastnit se soutěže a mít přehled o dalších nabídkách našich partnerů. Soutěž je pouze pro aktivní odběratele novinek.

Wald International se svým Black Bison kitem nepokrývá jen Toyotu, ale snaží se konkurovat legendárním německým tunerům, jakými jsou Mansory nebo Brabus. Zatímco Mansory G 63 AMG nabízí až 850 koní a cenovou nálepku přesahující 400 tisíc eur, „japonský bison“ se zaměřuje spíše na vizuální vjemy + terénní schopnosti než na brutální výkon. To stejné „géčko“ od Brabusu vás katapultuje na 100 km/h za 3,1 sekundy, Black Bison Toyoty však nabídne i maximální odolnost a nezaměnitelný vzhled.

Nejnápadnějším prvkem úpravy je agresivní widebody kit s masivními rozšířeními blatníků, které umožňují instalaci větších kol a širších pneumatik. Nový přední nárazník obsahuje komplexní vzduchové kanály, dodatečná LED světla a masivní hliníkový plát coby ochranu podvozku. Kapotě pak dominuje výrazný hood scoop pro lepší chlazení, zatímco střešní rampa s LED osvětlením dodává vozu futuristický vzhled. Boční schůdky mají vestavěné osvětlení pro snazší nastupování za tmy. Což je levný, ale praktický detail pro seriózní terénní použití.

Pokud jste (tak trochu) exhibicionista, je tohle auto právě pro Vás

Zvýšená světlá výška pak zlepšuje nájezdové úhly, masivní pneu na velkých kolech nenechají nikoho na pochybách, s kým má tu čest. Tato úprava se očividně neobrací na průměrného řidiče. Cílí na specifickou skupinu zákazníků, kteří vnímají své auto jako prodlouženou ruku své osobnosti a nebojí se vyčnívat z davu. Zatímco standardní Land Cruiser Prado měří 4 760 mm na délku a váží 2 240 kg, Black Bison verze je vizuálně ještě mohutnější díky rozšířeným blatníkům a agresivnímu designu. Je to jasný vzkaz: „Nejsem jako ostatní.“

Test Toyota Land Cruiser 300: Soukromý tank je tak dobrý, až se oficiálně v EU neprodává. Impérium vrací úder v plné palbě

Black Bison kit je momentálně dostupný pouze v Japonsku a podle dostupných informací se jeho cena pohybuje nad 30 000 eury, což při současném kurzu představuje zhruba 750 000 korun. To je cenová kategorie, která Black Bison řadí do podobné cenové hladiny jako německé prémiovky. Pro srovnání – kompletní Mansory úprava pro G-Class stojí často více než milion korun, zatímco Brabus pakety začínají na 800 tisících korunách. Zdá se vám to hodně? Dlouhý pořadník obou úpravců hovoří o něčem jiném.

V plánu jsou i další úpravy, mj. i modelu LC 300. Pokud fandíte Toyotě, váš šatník je v zásadě pouze v černé a auto by nemělo být jiné (a vaše bankovní konto je dostatečně saturované), možná by vás Black Bison mohl oslovit. A individuální dovoz je v této cenové kategorii vždy realizovatelný.

Diskuze Vstoupit do diskuze
Autor článku

Michal Sztolár

Michal Sztolár je novinářem webu AutoŽivě.cz od dubna 2022. V předchozí více než dvacetileté praxi se věnoval zejména problematice dovozu ojetin a jejich vlivu na vozový park ČR, konstrukci automobilů a postupnému přechodu od funkčních a technicky precizních k řešením méně dokonalým, avšak splňujícím normativy EU. Aktuálně se specializuje na automotive jako výrobní obor, porovnávání užitné hodnoty starších a nových vozů stejně jako na aktuální problémy, spojené s nezvládnutým přechodem k elektromobilitě.

Zobrazit další články