Bezpečnostní expert odkryl karty. Jedna pohodlná pozice sezení v autě je jasná vstupenka k tragické smrti

Pohodlí za jízdy je jedna věc, doživotí na invalidním vozíku věc druhá. Jsou věci, které by v autě nikdo nikdy neměl dělat.

i Zdroj fotografie: Škoda
                   

Sednout do automobilu a vyjet na veřejné komunikace sebou nese určitou míru rizika. To by si měl každý uvědomovat. A snad si to i uvědomuje a dělá maximum pro to, aby ono riziko co nejvíce snížil. Přesto statistiky a pravděpodobnost mluví jasně. Nehody se stávají a stávat budou a myslet si, že „mě se to stát nemůže“ je pošetilé. Bezpečnost a život posádky automobilu má v ruce řidič.

Nikdo nechce bourat, ale měl by být připraven

Dojde-li k nehodě, kterou zapříčiní jiný člověk v jiném voze, může někdy motorista předvídat a dělat preventivně vše, a přesto nehodě nezabrání. Když už ke kolizi dojde, měli by řidič i jeho spolujezdci být na takovou možnost připraveni. Nikdo neříká, že musí paranoidně každou vteřinu čekat náraz. Neměli by ale zbytečně riskovat zdraví, když by ke kontaktu s jiným vozem či překážkou mělo dojít.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Každé auto nabízí jinou úroveň komfortu, v některém voze bolí člověka záda či nohy po půl hodině jízdy, v jiném automobilu se dá cestovat stovky kilometrů bez přestávky a řidič i s posádkou vystoupí odpočinutí a čilí. Je odlišnost mezi jízdou Praha – Split v Dacii Sandero nebo na palubě vozu značky Mercedes třídy S. Nicméně dříve či později na každého po dlouhém sedění dopadne pocit nepohodlí. Tlak na páteř a skrčené nohy jsou pro člověka nepohodlné.

Základem je bezpečný posez řidiče i spolujezdce

Řidič mnoho prostoru pro protažení za jízdy nemá, spolujezdec může nohy zvednout a natáhnout je do výšky na palubní desku. Pokud to udělá, koleduje si o malér a doživotní následky. Cokoli jiné je lepší. Posunout si sedačku dopředu či dozadu, sklopit opěradlo v jiném úhlu. Zastavit na odpočívadle a projít se. Jen ne zvednout nohy nahoru. Je to extrémně nebezpečné. Existuje několik důvodů, proč toto nedělat.

iZdroj fotografie: Mercedes-Benz

Nohy podpírají zbytek těla a pomáhají držet tělo v sedačce v případě kolize. Ten, kdo je zvedne, při nehodě o tuto podporu přijde. Další věc, při aktivaci airbagů pytle vystřelí proti nohám. Jednak může dojít k popálení, a hlavně to nohy odmrští proti tělu či hlavě spolujezdce, defacto ho to zmáčkne. A poslední věc. Při čelním nárazu nedojde k prohnutí končetin, ale k přenosu tlaku kolmo na chodidla, a pak dále na kosti, až do kyčlí.

I malý náraz může způsobit velké zranění

Při velkém střetu je síla taková, že někde dojde ke fraktuře a je zbytečné řešit, jestli mít raději poškozená kolena nebo pánev. Celkově tato pozice v sedačce spolujezdce je riziková, při nárazu a při tlaku na tělo člověka může dojít k pnutí páteře, až k nevratnému poškození, s trvalými následky a invaliditou. A to se nemusí jednat o nijak fatální nehodu, který by jinak skončila jen pomačkanými plechy a několika odřeninami.

iZdroj fotografie: Pexels

Posledním aspektem tohoto hrubého prohřešku je, že nohy nahoře částečně omezují výhled řidiče doprava. Ne o moc, ale přesto, může jít o zaclonění výhledu, ve kterém se blíží zvěř, dítě, cyklista. Než riskovat zdraví a život, určitě se vyplatí pro osvěžení a protažení ztratit pár minut z cesty na odpočívadle, než litovat zbytek života špatné rozhodnutí. Řidič by nikdy neměl spolujezdci takové chování dovolit!

Co vy, dáváte si někdy nohy za jízdy nahoru?

Zdroj: DrivingSafe
Diskuze Vstoupit do diskuze
135 lidí právě čte
Zobrazit další články
ArmádníZpravodaj.cz
ArmádníZpravodaj.cz
Ruská noční můra. Ukrajina je zřejmě i testovacím centrem pro vyspělé zbraně. Co vlastně útočilo na krymské letiště?
Události247.cz
Události247.cz
Západ může reagovat na jaderný krok ruského prezidenta hned několika způsoby
VědaŽivě.cz
VědaŽivě.cz
Jak je možné, že lidé přežili dobu ledovou: Museli být kreativní, zruční a dokonale sehraní
adbz.cz
adbz.cz
Zázvor je na podzim a v zimě k nezaplacení. Vypěstovat ho je hračka, navíc má až 3krát větší sílu než ten z obchodu