Tramvaj v plné rychlosti srazila cyklistu. Děsivý střet si na telefon nahrávaly desítky lidí

Kolize cyklisty a tramvaje má vždy jasného vítěze. Před rozjetým kolosem nemá člověk na jízdním kole žádnou šanci.

i Zdroj fotografie: S vědomím MPK Krakow
                   

Střet tramvaje a cyklisty velmi často končí tragicky. Pokud nejde o mírný boční kontakt, ale čelní střet, většinou člověk na kole nemá šanci. Potvrzuje to i video, které před pár týdny uniklo na sociální sítě. Šlo o záběry z Ostravy, kde došlo ke střetu cyklisty a tramvajové soupravy. Cyklista vjel na přejezd a přelétl z kola přímo pod tramvaj. Neměl šanci a tragicky zahynul. Záběry zřejmě z policejní kamery unikly na veřejnost, a to vyvolalo jak pobouření, tak také šetření celé věci. V zájmu redakce není vracet se a šířit videa z reálné tragické nehody.

Video ukazuje jasně, že cyklista nemá před tramvají šanci

Je tady ale video, které natočilo polské MPK – v Krakově provedlo v tramvajové vozovně Podgórze simulaci střetu tramvaje a cyklisty. Pokus potvrzuje to, co bylo uvedeno výše. Cyklista nemá proti tramvaji šanci. Byť v případě krakovského pokusu by možná člověk přežil a „pouze“ přišel o nohy. Zní to samozřejmě strašně a nejde o zlehčení situace. Polská simulace vychází ze skutečné události, kdy kamery namontované v tramvaji zaznamenaly velmi nezodpovědné chování cyklisty.

iZdroj fotografie: Pixabay

Ten se v rozporu s předpisy rozhodl předjet tramvaj. V důsledku tohoto manévru spadl přímo před jedoucí vagón. Řidič pak na poslední chvíli tramvaj zastavil, díky čemuž se nikomu nic nestalo. Ostravská nehoda měla bohužel horší konec. A nejde jen o jednu nehodu, kolize tramvají a cyklistů jsou kvůli lehkovážnosti lidí na kolech časté. Stejná situace byla prezentována i v tramvajové vozovně, ale s tím rozdílem, že řidiči se nepodařilo zastavit tramvaj jedoucí do rychlosti cca 20 km/h a zabránit střetu s cyklistou.

Ignorant se na červenou rozjede před tramvaj. Druhý řidič ho slepě následuje, do katastrofy chyběly milimetry

Důležité je si uvědomit onu rychlost, takto „pomalu“ plně rozjetá tramvaj nejezdí. Simulace havárie byla spojena se záchrannou akcí, kterou provedl tým záchranářů Krakovské záchranné služby. Pořad měl upozornit cyklisty na tragické následky nezodpovědné a nelegální jízdy na kole. Znovu – při střetu s tramvají nemá cyklista šanci. Za připomenutí stojí, že tramvaje váží kolem 30 tun a i při minimální rychlosti 30 km/h může být jejich brzdná dráha až 20 metrů.

Lidé na kolech si myslí, že jsou nesmrtelní. Nenosí přilby

O nezodpovědnosti cyklistů u nás svědčí i fakt, že dosavadní statistiky za letošní první kvartál ukazují na smutný rekord. Jde o počet úmrtí cyklistů při dopravních nehodách, letošek zatím překonává předešlé roky dlouho nazpět. Jakkoli jsou cyklisté asi nejzranitelnějšími jezdícími účastníky silničního provozu, jejich lehkovážnost je zarážející. Jezdí bez ochranné helmy, a to i na elektrokolech, která mohou jet velmi rychle.

Rychleji než běžné jízdní kolo. Ignorují technický stav svého dopravního prostředku. A zcela bez ostychu před jízdou (a velmi často i během jízdy) konzumují alkohol. Trend „odpočinkových“ jízd spojených s pitím alkoholu například po vinicích je velice nebezpečný. Nic proti jízdě po poli, tam ať se opilý cyklista motá a padá, jak chce. Ale jakmile vyjede mezi ostatní, měla by policie tento prohřešek velmi tvrdě postihovat.

Jezdíte na kole?

Zdroj: MPK Krakow
Diskuze Vstoupit do diskuze
111 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články