Tři nejbezpečnější města v Evropě co se dopravních nehod týče

                   

Bezpečnost na silnicích, to je velké téma. Pokud se podíváme na statistiky, tak ty říkají, že pravděpodobnost nehod je v některých zemích a na některých úsecích celkem vysoká. A dodat musíme i to, že zde může hrozit i nehoda s fatálními následky. Tedy s rizikem smrti.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Zároveň jsou ale místa, která lze považovat za velmi bezpečná. A v podstatě i nejbezpečnější v celé Evropě. Jde o města, která jsou nominována na cenu známou jako Urban Road Safety Award. Nominovaná, a samozřejmě i úspěšná města, která proměnily nominaci, sice mohou být spojeny s faktem, že se zde čas od času nějaká nehoda objeví, ale pokud už k ní dojde, je spíše mírnějšího rázu. Potvrzují to statistiky smrtelných nehod, které se zde často i měsíce nebo roky nestaly.

Jaká města jsou nejbezpečnější?

Pokud se podíváme na letošní nominace na cenu Urban Road Safety Award, musíme začít v sousedním Polsku, ve městě Jaworzno. To neváhá řešit infrastrukturu i s ohledem na to, aby byla zajištěna co možná největší bezpečnost. Nejenom nominace na tuto cenu ukazuje, že je to správná cesta. Nezapomínejme také na to, že již 19 měsíců zde nedošlo k žádné smrtelné nehodě. Dobře si vede také turecké město Ordu, které se stalo také letošním nominovaným městem.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Tím nejbezpečnějším městem Evropy je z hlediska minima fatálních dopravních nehod, je španělská Pontevedra. Pokud bychom se měli podívat na statistiky, tak v letech 2011 – 2018 na silnicích tohoto města nezemřel ani jeden jediný člověk. Důvodem je jak disciplinovanost účastníků silničního provozu, tak samozřejmě i investice do infrastruktury a jejích úprav. Například v samotném centu je celá řada zón s rychlostí, která je omezena v rozmezí 10 – 30 kilometrů v hodině. Město se také primárně zaměřuje na podporu cyklistiky a na to, aby město bylo bezpečné pro chodce a ti tak mohli využívat i tuto, u některých ale ne příliš oblíbenou formu cestování z jednoho místa na druhé.

Diskuze Vstoupit do diskuze
125 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články