Peníze jsou v něm uložené lépe než v bance: Tohle auto se prodává za cenu, na níž nelze prodělat. Další už nebudou

Některé ojetiny i dnes baví více než většina moderních aut. Další pak skrývají investiční potenciál. A pak jsou takové, co umí oboje najednou, a ještě k tomu skvěle.

i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
Dalších 19 fotografií
Dalších 19 fotografií
                   

Jestli existuje jeden ze zaručených receptů na zhodnocení investice do ojetiny, mohl by vypadat asi takto: BMW E46 330Ci po faceliftu, ideálně najeto do 100 000 km, bez jakékoli úpravy tunera, s perfektním vzhledem, nepoškozeným lakem a zachovalým interiérem. To je zkrátka auto, jež bude „v kursu“ pořád, navíc v zásadě kdekoli na světě. „Juniorská M3“ láká na jízdní vlastnosti, nenápadnost, skvělý motor a stále relativní dostupnost, oproti E46 M3, která se cenově „utrhla z řetězu“ již dávno. A je to neuvěřitelné, ale jednu přesně takovou 330Ci jsme našli. Pojďme se na ni podívat.

Soukromý prodejce nám lže do skryté kamery ohledně BMW X5 za 900 000 Kč. Důkazní video budí rozruch

Dechberoucí stav i po 18 letech existence

Nicméně pro mnohé z vás bude možná stačit pohled do naší rozsáhlé galerie, abyste začali uvažovat, kde na ni rychle vzít. K ceně se každopádně dostaneme. Možná zajímavější než dostupnost tohoto klenotu je jeho fantastický stav. Neboli jinak: dlouho jsme neviděli tak zachovalou E46, notabene v té nejlepší motorizaci a s nejlepší karoserií. Mít na ni a mít tu možnost ji zaparkovat do garáže, mám dva problémy: jak s ní pokud možno nejezdit a jak se nestat návykovým na jejím motoru.

iZdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków

Protože to je klenot všech klenotů. Tato konkrétní je rok 2005, čili už po faceliftu, řadový třílitrový šestiválec s double VANOS má tedy výkon 231 koní (170 kW) při 5 900 ot./min a točivý moment 300 Nm při 3 500 ot./min. Spojení s automatem v tomto konkrétním kusu sice možná trochu otupí jeho sportovní projev, na druhou stranu se z kupé stává dokonalé GT. Pohodlné, rychlé, dostatečně sportovní i luxusní zároveň. Semišové (a příplatkové) sportovní sedačky pak nadchnou ty, jež z jakéhokoli důvodu nechtějí kůži. Řadím se mezi ně popravdě také.

M-paket a karoserie bez jediného škrábnutí

V dlouhém seznamu příplatkové výbavy pak ještě mimo jiné pod kódem S338A najdeme „M-paket II“, který spolu s originálními 18“ koly vytváří kombinaci, jež z vás „nevytřese duši“. Nabídne však brilantní chování a handling za každé situace. Karoserie je zcela v původním laku, nikde není nic stříkáno ani upravováno. Auto tak i po necelých 100 tisících kilometrech vypadá, jako by vyjelo z továrny. Bylo určeno pro japonský trh, z Japonska bylo následně v roce 2019 dovezeno do Evropy se stavem tachometru 77 000 km.

Vypadá nenápadně, ale má 400 koní. Francouzské kladivo na BMW M5 má jméno po závodní legendě

A od té doby zůstalo v rukách jediného majitele, s ukázkově prováděným servisem po 10 000 kilometrech. Prodejce si jej cení na necelých 400 000 korun. Není to popravdě úplně málo, ale za prvé stav tomu odpovídá, za druhé je v tomto autě jasný investiční potenciál. Škoda jen té hodnoty tachometru: pokud budete chtít udržet pětimístnou hodnotu, budete jej muset opravdu zavřít do garáže a zahodit klíč. Protože chodit se na něj dívat (a nemoci se v něm projet) je něco, co by asi málokterý petrolhead zvládnul. Jak to vidíte vy? Má takováto investice podle vás smysl? Napište nám do diskuze pod článkem, děkujeme!

Galerie

Dalších 19 fotografií
Dalších 19 fotografií

Brali byste ho všemi deseti?

Diskuze Vstoupit do diskuze
59 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články