Emisní limity mají za cíl ochránit planetu, ale zároveň s sebou nesou i řadu negativ. Patří sem konec některých motorizací, konec některých vozidel, snaha prosazovat alternativní paliva, ale také možné zdražení aut. A právě na to se zaměříme, jelikož první příklady se již objevují. A rozhodně se nebude jednat o ojedinělé zvyšování cen.

Jasně stanovené limity

Emise oxidu uhličitého jsou poměrně striktně nastaveny. A to na hodnotu 95 gramů na kilometr. V roce 2021 bude muset tento limit plnit každé nové auto. Přitom pokud se ohlédneme k loňskému roku 2018, tak to byly průměrné emise u nově registrovaných vozů asi 120 g na kilometr. Snížení tak bude muset být poměrně rapidní, jelikož jasným přepočtem zjistíme, že se jedná o desítky procent.

Investice do vývoje a rizika pokud

Zpět k zdražování, na které mají tyto emisní limity přímý vliv. Automobilky nyní musí investovat nemalé peníze do vývoje, aby se jim povedlo emisní limity splnit. Dále jim hrozí také nemalé pokuty. V obou případech se jedná o náklady, které budou zcela logicky převáděné na zákazníka. Výsledkem tedy bude zdražování některých vozidel, ale i to, že řadu populárních aut již nemusíme na trhu ani najít. A když už ano, tak to nemusí být se spalovacím motorem, ale jenom ve verzi elektromobilu, v lepším případě s pohonem hybridním.

První příklady se už objevují




Pokud přemýšlíte nad novým vozem a pravidelně sledujete nabídku, možná jste už zaznamenali několik posledních oznámení o zdražení. A dá se očekávat, že další budou následovat. Také nelze zapomínat na to, že se objeví i takzvané vedlejší zdražení. Tím, že některé vozy nebudou k dostání s původními motorizacemi, ale jenom například ve verzi elektrické, dojde v konečném důsledku také k tomu, že za auto budete muset zaplatit více, než kdybyste si koupili před pár lety klasiku s některým z populárních spalovacích motorů.