Auta s dieselovým motorem jsou obecně velmi oblíbená. Jak z důvodu, že tyto vozy umí nabídnout dobrou spotřebu, tak i proto, že nabídnou dobrou spolehlivost a možnost najet s nimi vysoký počet kilometrů. To ale neplatí vždy. Pokud nechcete mít s naftovým motorem problémy, vyhněte se těmto konkrétním.

Renault 3,0 dCi, CDTi a TiD

Je celá škála aut, kde tyto motory můžete najít. Příkladem jsou modely Renault Avantime, Renault Espace, Renault Vel Satis, Opel Vectra C, Opel Signum, Saab 9-5. Kladem tohoto motoru je určitě poměrně solidní výkon a kultivovanost. Postupem času se ale ukázalo, že vlivem konstrukce se velmi často přehřívá a tak při dosažení 150 000 kilometrů se mohou začít objevovat první závažnější problémy.

VW 2,0 TDI

Známý a velmi často poptávaný naftový motor, který najdete v celé škále vozidel, jako Volkswagen Golf, Passat, Touran a Sharan; Audi A3, A4, A6; Škoda Octavia a Superb; Seat Altea, Toledo a Leon. Má však i svá negativa. Rizikem jsou praskliny, nebo problémy s olejovým čerpadlem. Následná oprava potom nemusí být až tak nic levného.

ZDROJ FOTOGRAFIE: Freepik.com

VW 2,5 V6 TDI

Tuto motorizaci lze najít ve vozech, jako Audi A4, A6, A8, Škoda Superb I; Volkswagen Passat. I ta se bohužel ukazuje jako ne úplně dokonalá volba. Pro svůj výkon má motorizace řadu příznivců. Ti si cení i optimální spotřeby. Velmi často se však mohou objevit komplikace se vstřiky a další problémy. U některých motorů už kolem stovky tisíc kilometrů.

Renault 1,5 dCi a 1,9 dCi




Ani jedna z těchto motorizací není úplně osvědčenou volbou. Přitom je můžeme najít v řadě vozidel, nejenom značky Renault a Dacia. Objevuje se také u vozidel Suzuki, Nissan, stejně jako Mitsubishi, nebo například u Mercedesů třídy A i B. A co je s tímto naftovým motorem konkrétně špatně? Ne úplně dokonalá výdrž. Problémy, hlavně potom s ojnicemi se začínají projevovat už při najetí kolem 150 tisíc kilometrů. K tomu se přidávají další drobnější komplikace, což z motoru dělá častý problém.

ZDROJ FOTOGRAFIE: Freepik.com

Ford 2,0 TDCi

Tuto motorizaci najdete pod kapotou třetí generace vozu Ford Mondeo a dále ji má pod kapotou třeba také Jaguar X-Type. Pokud se podíváme na primární problém, tak je spojený hlavně s možným častým ucpáváním vstřikovačů, což majitelé takového vozu s touto motorizací zcela logicky musí směřovat do servisu. Dalším problémem může být také dvouhmotový setrvačník.