Tyto dieselové motory odborníci nedoporučují. Nejsou příliš spolehlivé

                   

Auta s dieselovým motorem jsou obecně velmi oblíbená. Jak z důvodu, že tyto vozy umí nabídnout dobrou spotřebu, tak i proto, že nabídnou dobrou spolehlivost a možnost najet s nimi vysoký počet kilometrů. To ale neplatí vždy. Pokud nechcete mít s naftovým motorem problémy, vyhněte se těmto konkrétním.

Renault 3,0 dCi, CDTi a TiD

Je celá škála aut, kde tyto motory můžete najít. Příkladem jsou modely Renault Avantime, Renault Espace, Renault Vel Satis, Opel Vectra C, Opel Signum, Saab 9-5. Kladem tohoto motoru je určitě poměrně solidní výkon a kultivovanost. Postupem času se ale ukázalo, že vlivem konstrukce se velmi často přehřívá a tak při dosažení 150 000 kilometrů se mohou začít objevovat první závažnější problémy.

VW 2,0 TDI

Známý a velmi často poptávaný naftový motor, který najdete v celé škále vozidel, jako Volkswagen Golf, Passat, Touran a Sharan; Audi A3, A4, A6; Škoda Octavia a Superb; Seat Altea, Toledo a Leon. Má však i svá negativa. Rizikem jsou praskliny, nebo problémy s olejovým čerpadlem. Následná oprava potom nemusí být až tak nic levného.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Freepik.com

VW 2,5 V6 TDI

Tuto motorizaci lze najít ve vozech, jako Audi A4, A6, A8, Škoda Superb I; Volkswagen Passat. I ta se bohužel ukazuje jako ne úplně dokonalá volba. Pro svůj výkon má motorizace řadu příznivců. Ti si cení i optimální spotřeby. Velmi často se však mohou objevit komplikace se vstřiky a další problémy. U některých motorů už kolem stovky tisíc kilometrů.

Renault 1,5 dCi a 1,9 dCi

Ani jedna z těchto motorizací není úplně osvědčenou volbou. Přitom je můžeme najít v řadě vozidel, nejenom značky Renault a Dacia. Objevuje se také u vozidel Suzuki, Nissan, stejně jako Mitsubishi, nebo například u Mercedesů třídy A i B. A co je s tímto naftovým motorem konkrétně špatně? Ne úplně dokonalá výdrž. Problémy, hlavně potom s ojnicemi se začínají projevovat už při najetí kolem 150 tisíc kilometrů. K tomu se přidávají další drobnější komplikace, což z motoru dělá častý problém.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Freepik.com

Ford 2,0 TDCi

Tuto motorizaci najdete pod kapotou třetí generace vozu Ford Mondeo a dále ji má pod kapotou třeba také Jaguar X-Type. Pokud se podíváme na primární problém, tak je spojený hlavně s možným častým ucpáváním vstřikovačů, což majitelé takového vozu s touto motorizací zcela logicky musí směřovat do servisu. Dalším problémem může být také dvouhmotový setrvačník.

Diskuze Vstoupit do diskuze
78 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články
ArmádníZpravodaj.cz
ArmádníZpravodaj.cz
Válka na Ukrajině je příležitostí pro rozvoj černého trhu se zbraněmi: některé se prostě mohou „ztratit“, třeba termobarické raketomety
Události247.cz
Události247.cz
Ruskové na frontě mění taktiku: Mají jen dvě možnosti, jak pokračovat, míní expert
VědaŽivě.cz
VědaŽivě.cz
Nejkratší válka v dějinách trvala pouhých 38 minut. O život však bohužel přišlo přes 500 lidí
adbz.cz
adbz.cz
Jak utišit sousedova psa, který nechce přestat štěkat: Stížnost je nejzazší řešení, pomoci může obyčejná hra