Tyto malé, ale spolehlivé motory pro osobní vozy mohou být vhodnou volbou

                   

Nové motory obvykle nemají pověst spolehlivých strojů, které vám budou sloužit ještě několik desetileté. S každou generací motorů totiž roste komplexnost těchto už tak složitých zařízení, a roste také počet elektronických vychytávek. Ty mají primárně sloužit k úspornějšímu a efektivnějšímu provozu motoru, a tedy i celého vozu. Někdy ale mohou být kontraproduktivní, to když se v jejich software objeví nějaká chybička, kterou testování neodhalilo.

Dnes vám představíme trojici malých motorů, na které se podle odborníků budete moci spolehnout.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Toyota 1.0 R3

Přestože Toyota se v posledních letech zaměřuje zejména na hybridní jednotky, její benzinové motory patří dlouhodobě k těm nejspolehlivějším a nejkvalitnějším. Nejmenší benzinový motor s objemem pouhý jeden litr se na evropském trhu prodává v modelech Aygo a Yaris. A dokonce se v Evropě i vyrábí, konkrétně v sousedním Polsku.

Toyota si při konstrukci tohoto motoru stanovila jeden zásadní cíl: aby byl co nejjednodušší. U tříválcového agregátu s hmotností pouhých 70 kg proto není žádný kompresor, přímé vstřikování paliva ani vyvažovací hřídel. I tak je motor velmi ekonomický, při výkonu 70 koní potřebuje zhruba 5 litrů paliva na 100 kilometrů. Pokud se u tohoto modelu něco porouchá, většinou je to spojka.

Peugeot/Citroën 1.2 Puretech

Francouzský koncern PSA musel v roce 2014, podobně jako všechny další automobilky působící na evropském trhu čelit dalšímu zpřísnění emisních norem. A proto poslal do světa nový malý tříválcový motor o objemu 1,2 litru. Ten se zatím těší skvělým hodnocením a recenzím odborné veřejnosti. Díky na svou velikost slušnému výkonu, uspokojivé dynamice a nízké poruchovosti jde o jeden z nejoblíbenějších motorů v celé Francii.

Motor s výkonem 75-82koní pohání menší městské vozy, jako jsou Peugeot 208 nebo Citroën C3. Jeho silnější sourozenci s výkonem 110-130 koní utáhnou i velká auta, najdete je například v modelech Citroën C4 Cactus nebo Peugeot 5008. S odpovídající údržbou by měl vydržet dlouhá léta ve vysoké zátěži.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Hyundai/Kia Gamma 1.6

Korejský benzinový motor o objemu 1,6 litru je podle statistik prakticky bezporuchový. Od roku 2010, kdy se spolu se svým menším sourozencem o objemu 1,4 litru dostal na trh, jej najdete ve většině modelů střední třídy automobilek Kia a Hyundai. U nejnovějších aut těchto značek najdete moderní verzi s přímým vstřikováním paliva a s přeplňováním turbodmychadlem. Motor má slušný výkon 125 koní, jeho drobnou vadu na kráse je ovšem poněkud vyšší spotřeba – kolem 6,6 litrů benzínu na 100 kilometrů. Vyšší spotřebu snad vynahradí skvělá akcelerace, kterou se modely vybavené motorem Gamma 1.6 obvykle mohou pochlubit. Dnes jej najdete v modelech, jako jsou Kia Venga, Kia Soul, Hyundai i30, Hyundai ix20 a Kia cee’d.

Diskuze Vstoupit do diskuze
105 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články