Tyto motorizace jsou u populárních ojetin velkým rizikem

                   

Nabídka ojetých aut je na našem trhu celkem rozmanitá, což znamená, že máme z čeho vybírat. A je jedno, jaké máme kritéria, jelikož ať už mají jakoukoliv podobu, vždy dokážeme najít takové auto, které nám bude vyhovovat. Nutno říci, že pokud v našem hledáčku skončí některé z těch obecně vyhlášených, populárních a spolehlivých, je to jenom dobře.

I tyto vozy ale mohou mít své mouchy. Někdy se mohou pod jejich kapotami objevit motorizace, které se příliš nepovedli. A ty tak výrazně srážejí jinak dobré vlastnosti vybraného vozu. Jaká je cesta ven? Dané auto klidně kupte, jenom s jiným motorem. My se společně podíváme na trojici těch aut, které jsou obecně dobrou volbou, ale upozorníme vás na to, jaké motory nebrat.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Opel

Opel Vectra

Zajímavé a povedené auto, které se vyrábělo v letech 2002 – 2008. Tato generace vozu Opel Vectra je v současné době celkem žádaným artiklem v autobazarech. A důvodů k tomu je celá řada, od pohodlí, po praktičnost, nebo celkovou odolnost. Jenom pozor na to, co je pod kapotou. Řada lidí se může nechat zlákat motorizací 3.0 CDTi s velmi slušným výkonem i točivým momentem. Výkon byl v první verzi motoru 177 a po inovacích které souvisely i s faceliftem byl zvýšen dokonce na 184 koňských sil. Co ale může nastat už po 200 tisících najetých kilometrech, to jsou problémy. Mohou se objevit problémy s netěsností, ale i problémy se vstřikovači a písty. A v tu chvíli vás začnou čekat nákladnější opravy. Ty se nemusí vyhnout ani dalšími prvku, kterým je dvouhmotový setrvačník. Tento motor se prostě skutečně moc nepomohl.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Toyota

Toyota RAV4

Tato automobilka má velmi dobrou pověst a dá se říci, že ať sáhnete po jakémkoliv modelu, neměl by vás zklamat. Tolik k obecným faktům. Jsou ale určité výjimky, které souvisí s tím, co má vaše vybrané auto pod kapotou. My se zaměříme na vůz Toyota RAV4, který rozhodně má své kvality a jak ojetina by vás zklamat neměl. Jenom dejte pozor na jednu důležitou věc. A tou je motor, který je pod kapotou. Tím může být nafta s označením 2,2 D-4D, která je u těchto aut poměrně populární. To proto, že je k dispozici hned ve třech verzích, a to 136, 150 a 170 koňských sil. Nutno však říci, že všechny tři výkonnostní varianty mohou už po 150 tisících kilometrech trpět řadou problémů. Mohou se objevovat usazeniny, mohou se objevovat problémy s korozí, stejně jako nelze opomenout ani problémy s těsněním. To vše znamená jak nutnost návštěvy servisu, tak i nutnost nemalého vydání.

iZDROJ FOTOGRAFIE: VW

Volkswagen Tiguan

Rozhodně povedené auto, a je jedno, zda jde o vzhled, zda jde o praktičnost, nebo pohodlí. A rozhodně nezklame ani jízdními vlastnostmi, na kterých se může pochopitelně pozitivně podepsat i dobře zvolená motorizace, kam se řadí i řady populárních dieselů. My se podíváme na to, jaký motorizace se na kvalitě tohoto auta může podepsat spíše negativním způsobem. Je to motor 1.4 TSI Twincharger, který je k dispozici hned ve dvou výkonnostních verzích. A to ve variantě se 150 a ve variantě se 160 koňmi. Ať zvolíte jakoukoliv, není to příliš dobrá volba. S přibývajícími kilometry a roky se mohou objevovat problémy, zvláště když motor nějak extra nešetříte a rozhodnete se využít jeho turba na maximum. Také nelze opomenout fakt, že v kombinaci s převodovkou DSG je dobré mít na paměti, že pokud dojde k jejímu poškození, jsou náklady na opravu celkem vysoké.

Diskuze Vstoupit do diskuze
107 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články