Tyto prvky výbavy mohou usnadnit jízdu. Zároveň mohou být nebezpečné

                   

Dobrá výbava je něco, na co při výběru auta hledí každý. Vůz v základu se hodí spíše na nouzové cestování. Lepší výbava celkový komfort výrazně zlepší a usnadní jízdu. Jsou však takové prvky, které mohou být i nebezpečné. O jaké se jedná? Zde je jejich výčet.

Klimatizace

Je dobrý pomocník v horkých dnech, ale zároveň může být také nebezpečná. Třeba z důvodu, kdy nastavíte příliš nízkou teplotu. Tělo zažívá teplotní šoky a to mu na zdraví nepřidá. Dalším rizikem je i to, že se mohou v systému hromadit bakterie a plísně, které následně vdechujeme.

Vyhřívání sedadel

Hlavně v zimě se jedná o dobrý prvek výbavy, který zvýší jízdní komfort. Má však i svá možná negativa. Hlavně u mužů totiž hrozí, že pravidelná jízda se zapnutým vyhříváním sedadel, a to ještě takzvaně naplno, může vést k tomu, že je takový muž neplodný. Pozor tedy na využití této výbavy.

Elektrické ovládání oken

Jde o praktického pomocníka, kdy nemusíte točit klikou, ale jenom stisknete tlačítko a vaše okénko jde nahoru nebo dolů. Zároveň však může dojít i k problémům, kdy může okénko hlavně dětem skřípnout končetinu, nebo třeba hlavičku. Vozy sice v tomto směru využívají různé bezpečnostní prvky, ale je dobré vědět, že v tomto ohledu není nikdy nic stoprocentní.

Parkovací senzory

Věc, která by nám měla ulehčit parkování. I tady však počítejme s tím, že daný systém nemusí být stoprocentní. Někdy může hlásit překážky, které neexistují, nebo může hlásit větší vzdálenost, i když realita je jiná. Navíc při běžném pípání, bez parkovací kamery nevidíte, na jakou část vozu vás auto upozorňuje.

Bezklíčový vstup a bezklíčové startování

Jde o výbavu, která může usnadnit použití vozidla, kdy vám stačí mít klíček kdekoliv u sebe a o nic se nestarat. Jsou však případy, kdy může doházet ke zvýšeným krádežím takových vozidel, protože zloději díky své technice dokážou prodloužit signál a poté do auta bez problémů nasednou a nastartují ho.

Foto: Pixabay.com

Diskuze Vstoupit do diskuze
145 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články