Ti, kteří mají auto doslova jako člena domácnosti, se o něho také náležitě starají a přesně vědí, co jejich plechový miláček potřebuje, a kdy. A potom tu jsou tací, kteří berou auto spíše jako běžný dopravní prostředek. A takových je většina. Pokud mezi ně patříte, dost možná máte se spojitosti s autem špatné návyky, nebo jste dokonce laxní. Co to může znamenat? Celkem výrazné problémy. Podívejte se, na co si dávat dobrý pozor.

Servisní prohlídky

Když máte auto zcela nové, nebo ho máte koupené na leasing, tak servisní prohlídky nijak nezanedbáváte. Problém ale může nastat později, kdy už má auto několik let za sebou a vy nepovažujete za vhodné se mu věnovat. To přitom může mít i řadu fatálních následků. Jak z důvodu, že se vám nepodaří odhalit několik možných skrytých nebo začínajících problémů, tak třeba proto, že odkládání výměny motorového oleje a dalších kapalin může způsobit celou řadu velkých negativ.

ZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Rozsvícené kontrolky

Kontrolky nejsou ve voze jenom na parádu. Mají nám říci, že je s autem něco v nepořádku. Pokud se jedná o oranžovou kontrolku, je třeba být na pozoru a při nejbližší příležitosti do servisu zajet. Pokud se jedná o tu červenou, neměli bychom nic odkládat. Někdy je dokonce lepší raději dále nejezdit a zavolat odtah. A realita? Mnoho lidí jezdí s rozsvícenými kontrolkami i následující měsíce. To se přitom může šeredně vymstít.

Špatné řazení

Mnoho lidí nedokáže se svým autem správně zacházet. Tedy abychom byli konkrétní, dělají různé četné chyby, které se týkají především řazení. U manuální převodovky dochází k tomu, že mění rychlosti buď při příliš nízkých, nebo naopak velmi vysokých otáčkách. Problémem je ale i nedostatečné sešlápnutí spojky, nebo přílišná síla. U automatu až tolik problémů nehrozí. Snad jenom to, že změny z D na R a naopak jsou až příliš rychlé, což může vést k celkovému většímu opotřebení.

Horké turbo

Turbo je součástí celé řady vozů. Těch současných především. Jeho úkolem je zajistit vozu potřebný, větší výkon. Moc lidí si ale neuvědomuje to, že v případě turbodmychadla je nutné myslet na jeho potřeby. Ty souvisí s teplotou a tím, že je třeba nechat ho chladnout. Při dojezdu je vhodné buď poslední stovky metrů, nebo kilometr jet spíše pomalu a pozvolna, díky čemuž turbo vychladne. Pokud jedete ostře až do zastavení, nechte chvíli nastartováno na volnoběh a až potom vypněte motor. Jinak jdete naproti výraznému poškození.

ZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Absence kontroly podvozku




Mnoho lidí nevěnuje pozornost podvozku svého auta. Ten je tak kontrolován pouze jednou za dva roky, na stanici STK. A zde může dojít k poměrně zajímavým zjištěním, která se mohou týkat třeba zavěšení kol, mohou se týkat také tlumičů, stejně jako stavu výfukového systému. Vše má vliv nejenom na technický stav vozu, ale i na jeho bezpečnost. Navíc výměna, tedy oprava problémů včas může eliminovat vznik nehod a tedy to, že následné náklady budou o poznání větší.

Agresivita za volantem

Vytáčení auta do vysokých otáček, agresivní jízda, prudké zrychlování, rychlé a tvrdé brzdění. A desítky dalších věcí, které za volantem dělá řada hlavně mladých řidičů. Ti si neuvědomují, že jejich vůz není závodním speciálem a k něčemu takovému obecně není určený. Pravidelná jízda tohoto stylu vede jak k opotřebování různých součástí a tedy k častější výměně, ale může být také nebezpečná. Nehledě na to, že obecně zkracuje i životnost auta.

ZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Mytí auta

Ano, i tato zdánlivá banalita může vést k tomu, že své auto ničíte. Není to jenom sůl v zimě, ale jsou to i jakékoliv nečistoty během roku, které se mohou podepsat na brzkém vzniku koroze. Proto je na místě udržovat auto stále v čistotě. Pokud je navíc nanesen ochranný povlak v podobě vosku, je to pro karoserii a její vzhled, ale i její životnost to nejlepší.